|
|
|
|---|---|
|
Hej. Vet inte om det är ett problem, men vill gärna veta vad det kan vara. Till saken; När bilen är igång hör jag ett pysande ljud eller vad man ska säga när jag trycker ner kopplingen. Håller jag den nertryckt fortsätter det att pysa. Släpper jag så upphör ljudet. Det är lika dant i alla hastigheter, så fort jag trycker ner kopplingen för att växla så pyser det. En annan sak är när jag ska motorbromsa på lägre växlar i låg hastighet, 1:an o ibland 2:an, så hörs det ett klonkade ljud när "växeln/dragläget tar i" så att säga. Nån som vet vad detta kan vara. Vad behöver bytas ut i så fall? Tack för hjälpen.. | |
| turbo konventera och en stor dumpventil! =) nej men klonkande ljudet kan nog komma från stilentbussningarna i bakvagnen!//chrille | |
|
Tack för din visdom :> Ljudet uppstår endast när jag släpper upp kopplingen. Om jag kör på ettan o trycker ner o släpper upp kopplingen på ettan, så klonkar det till en gång för varje gång jag gör det. Kan stilentbussninganra skapa det ljudet. Ljudet uppstår inte vid växling från tex 2:an till 3:an. Dvs det låter endast i mkt låg hastighet. Och du har ingen aning om vad det pysande ljudet kan vara? Offtopic; när jag stänger av bilen så knackar det ibland från motorn. (låter inget när man startar bilen) Vad kan det vara. Har hört att det kan vara startmotorn? (sitter löst eller nått) |
|
|
Inte nån som har en aning om ovanstående problem? All hjälp uppskattas. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.