|
|
|
|---|---|
|
Förklara för mig varför bmw motorerna inte pallar att ha oljepåfyllninglocket öppet under gång utan att motorn efter någon minut dör. Vare sig farsans nya SAAB eller Tjejens Mazda gör det (Bör påpekas att jag är den enda i familjen med smak=BMW:) Är min 535:a så förbaskat otät. Är ventilstyrningen sliten på min? Dock gjorde min gamla 520 -89 likadant!?!?!? | |
|
Har inget eller väldigt litet med tät/otät Beror på hur snabb motorstyrningen är och om den kan kompensera för att du öppnar en "ny väg in" i motorn för luften + vevhusvetnilationens yta. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är fleratalet bilar av olika märken som har samma typ av vevhusventilation som inte gillar att man luftar motorn på detta sätt, lika illa är det att dra upp oljestickan på en del bilar. ///MVH Hasso Länk |
Paap Reeder |
... det kommer ju förbi luft in i plenum via vevhusventilationen utan att LMM kan mäta det. Det måste bli knackig gång. MVH /// Paap R |
|
Alla Bmw jag ägt/provat gör på detta viset. Även Saab och Volvo i familjen får orolig gång när man öppnar oljepåfyllningslocket. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Det är ju ett tecken på att motorn är tät, och påverkas av att du ändrar flödena när du öppnar... | |
|
En arbetskollega fyllde på olja en morgon hemmavid. Körde sedan de ca 5 mil hit till jobbet UTAN att ha skruvat dit locket:-) Ni kan ju gissa hur det såg ut inne i motorrummet samt under bilen efter dagens slut:-) På svar om inte motorn låtit konstigt eller så: När jag har så högt ljud på stereon så jag hör inget annat... *BAWORAK* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.