|
|
|
|---|---|
bimmer750 |
Nån som har ett bra schema hur man kopplar ihop högtalar kablar med isokontakter? Förra ägaren har klippt av alla kablar. |
Paap Reeder |
.. minns att det va´ett jäkla pillande. Ett 4,5 volts batteri är nödvändigt för att fastställa "så membranen går åt samma håll". Ngn ologik finns det även i märkningen av kablarna så har man inget schema är det bara att mäta sig fram. MVH /// Paap R |
bimmer750 |
Tack men det lät avancerat hehe, men jag får väl prova mig fram. |
|
Det finns flera länkar i forumet, prova att söka när det fungerar. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Paap Reeder |
... inge avancerat. Med batteriet "skrapar" du på kabeln och får då höra vilken av de 6 högtalarna det gäller. Viktigt är att +/- ligger rätt i alla 6 annars kommer vissa att motverka varandra. Det är då bara att lossa skyddet och kika åt vilket håll membranet rör sig med en viss anslutning till +/-.... så kör man samma princip på alla 6. MVH /// Paap R |
| Du har ett mail med schema alldeles strax. | |
|
Men tänk på att bilen kan vara utrustad med HiFi-paketet, då blir det svårare... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tänk också på att högtalarna skall gå utåt när du kollar med batteriet. mvh Erik Min: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.