|
|
|
|---|---|
| Är kanske en lycklig ägare till en cs-67, börjar tvivla... Vad ska man göra? Solexförgasarna spottar å fräser, renovera eller köpa nya, byta ut till Weeber? Växellådan har dragit sin sista suck. Skulle vilja byta ut det mesta, motor, låda, koppling etc. Bilen är ju för övgit shysst så man ska väl hålla sig til orginal, men det är lockande att att stoppa i något piggare å 5-växlat... Nån som vet vad som funkar till en trött men blänkade cs. | |
|
Jag hade satsat på en modern drivlina. Tycker det är super ballt med gamla 50 - 60 tals bilar som uppdateras i drivlina och chassi men behålls orginal vad gäller kaross. Komplettera gärna med en uppsättning snygga fälgar. 16 - 17" räcker nog gott på en gammal cs. Fredrik M |
|
|
Visst kan man stoppa in modernare grejor i en gammal bil, betänk dock att andrahandsvärdet inte följer värdet på det du stoppar in. En klassiker som en cs från -67 som är "stylad" med moderna grejor blir aldrig intressant i gammelbilskretsar och du reducerar antalet spekulanter och det framtida priset på bilen rejält vid en sån operation. Mitt råd är att renovera bilen med originalgrejor, det lönar sig alltid bäst. Mats BMW CS #5847 |
|
|
NEJNEJNEJ!!! skitcoolt och roligt att du kommit över en 00:a i fint skick, skall du renovera så håll den i originalskick! börja inte hänga på jättefälgar och massa annat skräp! håll dig till original och glöm inte att kolla in 02-klubbens hemsida! www.bmwcs.com/02 MVH Johan K |
|
tvåtakt |
Självklart skall du stoppa i moderna/modernare grejor. Se bara till att du inte gör några större ingrepp i karossen. Och SPARA alla utbytta grejor. Har själv en oldtimer med nyare grejor i, och jag har inget dåligt samvete för det! Jag är rätt säker på att det mesta du vill ha, annars finns i en 3,0 eller E12. Bromsar och liknande kan du ta från trekommanollan, så får du 5-bultade hjul på köpet... |
| Tack för svar! Bilen är redan omlackad, så jag släpper nog orginaltänket för tillfället. Den står på gatan å behöver få rulla snart... så är det nån har en fräsch 2-liters M10 eller en liten M20 med dito växellåda? Visst vill man ju renovera det gamla, men det får bli på köksbordet :) | |
|
Meddela oss när du lagt ut bilder på pärlan. =) Fredrik M |
|
|
2000 cs = 2 liters cupén, eller hur..? drivlina samma som i 02an. Spara motor och växellåda. Stoppa i en fräsh m10 med weber 40 + en ok växellåda, kanske tillomed en 3,45 bakaxelklump. Behöver inte bli så himla dyrt (10kkr). /Anders C |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.