AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.009

Montera av fronten på M-roadster?

Hej

Är det klurigt att ta bort fronten på en m-roadster, det enda i elväg som jag kunde se var varsel-ljusen. Ska lacka om en dörr efter en repning och tänkte passa på att fixa frontens minimala stenskott samtidigt, tänkte att lackeraren ändå har färgen i sprutan liksom.

Kanske skulle man passa på att plocka bort nummerskylthållaren och montera en sån där läcker lite skylt.... nån som har gjort det och kan rekomendera nån ny fastsättning och kanske var man kan få tag på en regplåt av den mindre modellen? antar att vv inte kommer att ge mig en sådan?

Finns det någon monteringsanvisning man kan följa för att skruva av karosseridetaljer?

/Oskar
Oskar, du har mail med TIS beskrivningen. Det är enkelt sitter bara på några skruvar/fästen.
Länk för hård skyllt pris 298kr
Länk för klister märke pris 249kr
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Oskar: Du kan lika gärna slopa skylten helt. Det är samma bötesbelopp på egendesignade/klister skyltar som ingen skylt alls.
Låt lackeraren lägga igen hålen efter den gamla skylten och njut av din nylackade front.

Mats
Jag blev stoppad för 2 helger sedan med liten skylt. Fick inga böter men ett föreläggande om åtgärd. Vilket betyder att om jag blir stoppad igen blir det omedelbums en resa till Bilprovningen/Polisen för att visa upp bilen med en VV skylt.

Åker nu med den stora skylten monterad, fast på ett ställe där den sitter snyggare, och till min glädje gick bilen genom SBP i fredags med skylten på det nya stället.

Fredrik M
...och det är...var?
Kanske har du en bild på den nya monteringen? var den lilla skylten en hemmafixad miniskylt eller ser den ut som dom som brukar sitta på tex usa bilar, alltså vv skyltar?

/Oskar
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Tomas kan jag också få en monterings anvisning?

Z3MPOWER
visst, jag mailar det
för resten: när ska MH-GTR fromten monteras på din bil?
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Tomas: Vad tror du jag behöver mont. instruktionen till?

Z3MPOWER
Säg till när du monterar den så ordnar vi en liten hejarklack :-)
Jag ska för resten meka lite med bilen snart kanske kan vi ha en lite gemensam mekar kväll?
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Någon vänlig själ som skulle kunna tänka sig o maila denna TIS-beskrivning till mig för jag ska lacka om min front har jag tänkt....
Highway Star: you have mail
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.