AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
714

MoholmsStrippen Sommaren 2005

Då är det äntligen dags för en ny säsong på MoholmsStrippen. Vi började köra lagliga streetrace sommaren 2004. Våran raka ligger mitt i mellan Skövde-Töreboda, Mariestad-Tibro och vi kör på en gammal nerlagd flygplats.
Nytt för i år är att vi kör 402m och att vi kommer ha en CUP-tävling över sommaren.

Planerade datum i sommar:
29 Maj, 3 Juli, 28 Aug och 25 Sept

Grindarna öppnar kl 0800 och första start blir kl 0900 och vi kör hela dagen med uppehåll för lunch vid 13 tiden. Efter Lunch kör vi CUPen. Så fort alla körning är klara blir det prisutdelning och vi fortsätter och kör resten av dagen...

På området har vi varje gång 3000kvm bilutställning med bla peopleschoice och 3000kvm företagsutställning.

Entre: 50kr
Barn under 15 gratis i målsmans sällskap.
Ställa ut bilen i utställningen: 50kr
Startavgift: 250kr

Vi kör enligt SBF ET-regler och har ett ban breakout på en bra bit under 10sek på 402m. Har inte i skrivande stund exakt tid men har för mig att det är 8.60 på 402m. Så vi har inget krav på besiktigade bilar men de måste uppfylla ET-reglerna.

Man får på sina tidskort följande tider:
Reaktion, 60-Fot, 402m tid och sluthastighet. (Vi hoppas även att få klart med 201m tid och 201m hastighet till premiären men vill inget lova)

Mer INFO finns på www.402m.se
Jag kommer med min M3'a, älskar att gasa.

Mikael Melander
_WmB_
va kul att det var 2 bmw turbos som körde
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.