AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.319

Hur mycket törs man varva med orginal m20b25?

fr
16
fr3z
525i(12v) -90
Har chippat den så varvastoppet ligger på 7200 rpm, törs man varva så mycket med original kam?

//fredde
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
7200 rpm håller säkert...en stund iaf! Varför varva så mycke? Enda fördelen jag ser med de är att du kan dra till 100kmh på 2:an
Man ska ju inte växla i en kurva, då är det bra att kunna varva mycket ;)

MVH Johan - www.compello.se
för kammens skull gör det inge om du varvar, men därimot bör du byta ventilfjädrar om du ska varva mer än 7000rpm annars kan du få ventil släpp, ett tipps byt till en vassare kam och hårdare fjädrar, du har ändå inte då mycke effekt vid dom varven med orginal kam.
med hårdare fjädrar å vass kam kan du varva till 8000rpm=)
fr
16
fr3z
525i(12v) -90
precis vad jag har tänkt att göra, funderar på att köpa en 284 graders kam och bättre ventilfjädrar:) nått förslag på vart man kan köpa bra ventilfjädrar till ett bra pris

//fredde
kolla på Länk i salu forumet finns beg fjädrar för 1000kr annars kostar nya 1500kr på PPF
fr
16
fr3z
525i(12v) -90
Ok, tack för tipset! är det värt att köpa beg fjädrar då? jamena det borde ju inte va nått fel på dem direkt och dessutom 500 kr billigare..
är förmodligen inge fel på dom alls, klart bra alternativ om man vill snika lite=)
fr
16
fr3z
525i(12v) -90
yes :) nån ide att öka bränsletrycket efter vassare kam och ventilfjädrar?
köp ett ombyggnads kitt till orginal btr så den blir ställbar, sen är det bara å justera å testa. PPF har sånna åxå=) även Alutech.
svintoleffe
Man kan även klämma ihop orginal btr lite, det funkade för mig, men det gälelr att man gör det rätt.

Länk Bimmern
MVH Leffe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.