|
|
|
|---|---|
|
Har sökt på allt möjligt, till och från Brostugeträffen i dag så gick min 540 fruktansvärt dåligt... Misständningar samt skakig tomgång. Bytte insugsmembran samt ventilkåpspackningar för ungefär 6 veckor sedan och har gått kanon tills nu. Någon med en vettig idé? rodge dodge BmwCS #5251 Länk | |
|
du har väl inte motortvättat pärlan?? jag jorde det på min och fick lov att plocka upp alla tändspolar och blåsa rent från vatten |
|
|
Nej har inte motortvättat bilen på länge tyvärr rodge dodge BmwCS #5251 Länk |
|
|
ta bort täckkåpan och lys in mellan spolarna och se om det är olja vid stiften? annars kan du köpa lite startgas och börja vid LMM och spraya in mot mellan cyl-raderna och se om du har läckage i insuget. ( = motorn varvar upp). så har du uteslutit de vanligaste orsakerna. __ ///M som i Mugge. |
|
| Lamdan? | |
|
Jeg hadde samme problem på min M60. Der var den ene lambdasonden kaputt og den andre var ikke helt frisk den heller. Føltes som den gikk på 4 cyl. når den ble "syk". |
|
|
Ska kolla lambdasonderna direkt, tackar för hjälpen! rodge dodge BmwCS #5251 Länk |
|
|
För andra som har liknande fel: Det var luftmassemätaren som var kass, kopplade ur den och bilen gick bättre än någonsin förut förutom att den nu drar ngt mer bensin. Men det löser sig när den nya dyker upp. rodge dodge BmwCS #5251 Länk |
|
|
Har nu köpt en från skroten och bilen går som den skall!. rodge dodge BmwCS #5251 Länk |
|
| Gav den bara upp av sig själv eller har du t.ex kört men sportluftfilter? | |
|
Den sa bara upp sig tyvärr, hade ej ngt sportluftfilter. rodge dodge BmwCS #5251 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.