AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.752

Protestlista mot mätarskruvning.

Sida 1 av 2
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Man kan ofta läsa om hur upprörda folket på forumet (mig inkluderat) blir när en bil visar sig ha manipulerad mätarställning.

Tänkte eventuellt starta en protestlista, där man kräver att billtillverkarna (i det här fallet BMW) anstränger sig lite mer för att försvåra mätarfiffel hos kommande modeller. Listan skulle då så småningom lämnas över till BMW AG / BMW Sverige.

Det kommer förmodligne inte ge ngt större resultat, men klagar man aldrig så....

skulle ni skriva under?
tror ni att det är lönt att ens försöka?

__
///M som i Mugge.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag skulle skriva under. För att det ska ha någon form av effekt så måste det nog till med rejält många underskrifter och frågan är om ens det skulle räcka.

___
//Ulf
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
man visar iaf ett missnöje... alltid en början.

__
///M som i Mugge.
jag skulle skriva under med både vänster o höger!

The Seven Series...Cause I ride with pride!
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Jag också.
/Fredrik
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Biltillverkarna borde ju ha bättrat sig när det gäller mätarskruvning. Det borde ha gjort förbättringar så det blir svårare att mätarfiffla.

//Schnitzer

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Förr eller senare är det någon som knäcker systemen. Men det är ett bra initiativ Mugge! Räkna med mig åxå!

Att folk lär sig kolla upp sina köpeobjekt enligt konstens alla regler skulle nog ha än bättre effekt!
Njuren
Hackers ligger alltid ett steg före och det förblir nog så.

BMW - i nöd och lust?
Visa användare
847
Subidius
750 -91

Skulle skriva under utan tvekan.

//Subidius
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Jag skriver under direkt. Det är skitenkelt och billigt att göra system som är i princip oskruvbara, det är bara viljan som fattas.
Räkna med min underskrift !!!!!
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Då kan man passa på att "drömma" om annu fler saker som ex. antirostlista, bättre larmlista (omöjligt att sno bilen lista), billigare service & reservdelarlista, enklare konstruktionslösningarlista för hemmamekare osv. lista kan bli låååång...

Men bra initiativ, dock lär de aldrig lyssna på oss småkonsumenter, man måste upp i toppen, så är det bara.

Jag gillar ändå dina revolt, lite min stil, kör på bara, jag skriver gärna på med både händer o fötter!
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Inte för jag tror det gör någon nytta men... Ränka med mig!!!!

Sjöberg
SpineKracker
antirostlista... haha

den skulle jag skriva under alla gånger!

Jag valde inte E30, E30 valde mig.
Det är alltid, lönt att protestera, självklart skriver jag under en sådan lista, även antirost, antistöld och stryktåligare lack, som förbättringar, på framtida fordon.

Mvh Stephan

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Det viktiga är inte om man vinner eller förlorar. Så länge man gör sitt bästa för att göra sin röst hörd så ska man vara nöjd.

Jag kan tänka mig 2 listor:

1. som man skickar till BMW och ber om motståndskraftigare system.

2. En lista som skickas till Bodström eller liknande, där man ber om hårdare tag på importfifflare.

__
///M som i Mugge.
Mr Magic
Importfifflare sa bull.....

Var så nära att köpa en kombi som såg kanon ut ....... säljaren låt trevlig, dock lite okunnig för att va "privatimportör" så spaden åkte fram och vipps dubbelt så många ägare och drygt ett år äldre bil än i annons, vågade inte ringa tyskland för att kolla milen........ man blir så.....

vi kanske skulle ha en angiverilista här, rapportera annonser osv

Räkna med mig...
SpineKracker
Mr Magic

Risken med sådana listor är att folk som kanske inte med mening angett felaktiga uppgifter kommer i dålig dager.
Pga av t ex okunskap hos denne säljare.

Tycker det känns lite DDR med angiverilistor..

MVH
Mr Magic
Jo nog är det tufft och det var väl menat som ett skämt men har man slitit på ett jobb morgon till kväll så vill man inte bli lurad av en skojare.

Det skulle vara lättare att ta reda på om bilen är ärlig direkt via t.ex vv.se

Vi "kunder" får ta smällen sålänge vi sitter stilla i båten och tiger.

Skriver fortfarande på protestlistan såklart
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
En Svensk Tiger...

En BMW kund tiger INTE!

Bra Mugge, kör på de två listorna!
ha
42
habel
520 Touring-02
Klart man skriver under!

Micke

Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.