|
|
|
|---|---|
| Fins det nån som har bygt med en stroker 15" i en e30..Jag har just bygt färdigt lådan och satt i den. men jag får inte till nått rigtigt tryck.. jo,ja det trycker ju på rätt bra men inte som de borde..Har ett MTX 1501 på 1500 watt så kraft fins de..Det gick inte heller att bygga bandpass "synd". nått förslag??? | |
|
Har du tillräckligt med ström till steget då? Min stroker 12:a driven av ett Fosgate steg fick jag aldrig riktigt igång ordentligt i en av bilarna kombinationen satt i, generator och batteri klarade helt enkelt inte av att ge tillräckligt med kräm. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Vad har du för låda? Volym ? Sluten/basreflex? Kolla om spänningen droppar när du drar på. Har du aktivt filter, var tar du signalen. En 15 stroker ska utan problem kunna framkalla dövhet, illamående, näsblod och yrsel och fysiska smärtor hos dig om du sätter den i bilen. Den räcker ju för ett helt discotek i rätt låda. |
|
|
Det är de som är problemet att jag får inte ner ett discotek i bagaget.Skämt o sido. Jag tror att låda är för liten..den är på 86 liter och 2*4" portar som är 23,6cm. Ström har jag så det räcker,har 2 optima gultoppar och en Macrom konding på 1 uf. Jag kör sub-ut på stereon och steget är MTX största mono-block för i år. Nån som vet liter antalet på en stroker 15"?? |
|
|
Det finns en massa bra små program på nätet, tex speakerbox, lspcad osv en hel del gratis. Du matar bara in elementet så kan du dra steglöst i lådvolym och portlängd och direkt få fram alla kurvor. |
|
|
Gå in på cerwins hemsida och leta fram lådförslagen de anser vara lämpliga: Länk ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Jag har för mej att Stroker ska ha stoora lådor.. mät hur mycket volt steget levererar vid last!.. så kan du räkna ut hur mycket effekt högtalarna får jag vet inte om dom är trögdrivna el. inte men jag glömmer aldrig Jämtlands Crankers bubbla runt -96 dom hade strokers & dom rockade.. faan vilken skön & tajt bas dom hade.. men dom hade oxå en jäkla massa PG effekt.. kolla med dom som säljer Cerving dom ska kunna hjälpa dej med en låda/volym & allt runt om kring ** Live Fast - Die Young ** |
|
|
Vega 154 Thiele-Small Parameters Free-Air Resonance Fs 23Hz Total Q Qts 0.359 Mechanical Q Qms 4.42 Electrical Q Qes 0.390 Compliance Volume Vas 6.40 ft3 Maximum Excursion Xmax 1.60" (+-0.80") 38.2mm(+-19.10mm) Voice Coil DC Resistance Revc 3.4(ea.coil) Volume Displacement .26 ft3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.