AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.337

reklam för Autopowers Begagnatguide BMW E39

at
140
ataim
523i -98
Hej! Vill passa på att göra reklam för Autopowers Begagnatguide BMW för E39. Läs denna innan ni börjar fråga om E39ans fel o brister.
Efter att ha läst denna guide undrar man om E39an verkligen är en kvalitetsbil?

Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

e39 ÄR en kvalitetsbil. alla bilar har fel och går sönder, en del oftare än andra. ett problemfritt bilägande handlar om både tur och skicklighet(hålla efter bilen, inte "köra tills det rasar"
at
140
ataim
523i -98
E39an verkar tillhöra kategorin som går sönder oftare.
Dessutom är tur en svårfångad faktor att beräkna.

co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Allting är relativt, det beror nog på vad man jämför med.

Om jag jämför med ett annat tyskt märke så är reparationsbehovet obefintligt för E39'an. Jag hade med råge passerat 16' mil innan det började bli fel som inte var relaterat till vanligt slitage ( elfläkt, koppling). Nu när jag kört 19' mil fick jag byta kylare och viscokoppling.

Freude am fahren
Kr
34
Krilleman
118d M-sport 2014
Så här tycker jag om saken:

Alla bilar har sina problem, men dessa problem kommer inte fram eftersom det inte finns många forum tillägnade respektive bilmärken/modeller.

Autopower är den bästa informationskällan jag har sett, oavsett vad jag har sökt för svar.

Ett stort tack till alla som bidrar till detta.
Tråden klipptes tyvärr av, men en aspekt som är viktig: Den utmärkta begguiden för E39 tar givetvis upp det som man bör kolla efter men det motsäger givetvis inte det faktum att E39 är en mycket högt skattat bil i många kretsar, vilket även många ägarundersökningar visar. Samma sak med forum som på t.ex Autopower. Säkert 75% av frågorna gäller problem och liknande, inget konstigt med detta. Det är samma sak på alla märkesforum, ingen skriver in och hälsar "Hej, hej, allt är OK"...)

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.