|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är sprillans ny här och tänkte ställa en fråga. Jag var och kollade på en 525 -93 idag och tyckte att det verkar vara en riktigt trevlig bil. Kändes väldigt "tajt" och bra kvalitetskänsla. Jag är inte sådär jättekunnig på BMW men vad jag kunde se så fanns det en färddator där det inte var allt för mycket knappar. Finns det en "stor" och en "liten" eller? Vad har dessa för funktioner? Bilen jag provade har gått ca 20.000 mil (enligt mätaren) och motorn har gått ca 12.000. Den har elhissar fram och taklucka, i övrigt tror jag inte att det fanns någon extrautrustning. Den har inte stolsvärme (ifall jag inte bara missade det). Det regnade idag så jag tog mig bara en snabbtitt men den såg fräsch ut runt om. Säljaren vill ha 32.500. Är det rimligt eller borde man pruta? Med vänlig hälsning /Coffe | |
|
Det finns en stor och en liten färddator. Jag har stora så jag vet inte hur lilla ser ut. Det är väl de gamla vanliga grejerna på färddatorn, förbrukning, genomsnittsfart, räckvidd osv. E34 är en riktig kvalitetsbil. Är den välskött går den länge utan större problem. Priset verkar inte vara helt galet ifall bilen är fin och om motorn låter bra. 32.5 låter som om säljaren räknat med 2.500:- i prutmån. Varför har han bytt motor förresten? |
|
| lilla är ju bara temp klocka och datum, inget jag skulle kalla färddator :) | |
|
Jag vet inte varför motorn är bytt. Bilen finns på en firma och försäljaren var ju inte den pratgladaste man har träffat. Skickade ett mail till honom med lite frågor sen när jag kom hem, frågade bland annat om motorbytet. Jag får se om han svarar. |
|
| Vad är aerodynamikpaketet förresten? | |
Miper335 |
Vad som är rimligt märker man oftast efteråt då priserna varierar kraftigt på dessa bilar. Skulle själv tycka att bilen borde vara helt ockej för 30.000 då det finns många betydligt billigare. ( sedan ) Se hur många ägare som finns samt hur länge de har haft den...försök få ett "ärligt" intryck utav bilen. Finns det frågetecken och lite tvek...köp inte det finns fler. Service bok finns som regel aldrig på en äldre bil vilket man iheller inte kan "räkna" med...miltalet är som bekant inte heller någon garanti för något. Har bilen bytt ägare två gånger i år o.s.v En bil med 15 ägare på 10 år är aldrig ett lyckat köp. Därmed inte sagt att en bil med få ägare måste vara en bra affär men det ökar ju chanserna radikalt liksom värdet på bilen då du ev. säljer bilen igen. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.