AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.211

oseriösa säljare på autopower...!

Li
126
Limo-micke
M3 Limo -96
325ix -89
325ix -87
325ix -87
Är det fler som har blivit "blåsta" vid affärer på autopower?
själv köpte jag chip av (karl27@passagen.se) men chipet funka inte alls (bilen startar inte). och inget svar efter många mail, pengarna tillbaks eller nytt chip skulle sitta på sin plats tycker jag!
Flera andra köp o sälj saiter har betygsatt både köpare o säljare, vore inte de nått för autopower?
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
det hjälper tyvärr inte... oseriösa typer registrera bara en ny mail-adress när får dåligt anseende.

__
///M som i Mugge.
Li
126
Limo-micke
M3 Limo -96
325ix -89
325ix -87
325ix -87
mm, svårt de där...
Skulle själv inte göra affärer med folk som har ex en hotmail adress etc.
Framförallt inte om det är en mail address som börjar med Kalle2340.
Då har man inte ens orkat ordna ett vettigt namn på mail lådan.
Nej, det är sällan avsändare av typen "moppfucko_89@hotmail.com" är seriös. Att rösta om seriositeten kommer dock inte lösa några problem. Bättre då att som köpare vara mycket vaksam och försiktig.
Hy
98
Hyabusa
318i-87
Det måste väl finnas något att göra åt detta, men vad?
Om inte, så får man väl köpa grejor av "företag", då har man iaf konsumentköplagen på sin sida.
Tja, det bästa är väl att använda en escrow tjänst.

Kan läsa mer om det på www.escrow.com
Går inte säljaren med på det och har en mail adress som heter molgan12@spray.se så bör man gå till någon annan.
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Haplo: Jag har en Hotmail adress som jag använder flitigt, så när du ser en annons från mig tror du direkt att jag tänker lura dig? Jag hade ingen aning att folk hade sådana tankar!

Men men då vet jag då får jag väl använda min @walla.com e-mail nästa gång jag annonserar här.
parolof
Betygsättning fungerar utmärkt på Ebay och andra ställen t.ex Tradera, varför skulle det inte funka här?
li
1.959
liste
535i -89
parolof - eBay och Tradera är auktionssajter som kräver inloggning för att du ska kunna handla. Man skulle säkert kunna ordna samma lösning på Powerbörsen, men det skulle inte löna sig. Folk skulle inte orka regga sig med t ex kontokort bara för att "få" köpa en begagnad backspegel. Sen kostar det en hel del att utveckla denna typ av system, så priset för att annonsera skulle med stor sannolikhet öka ganska mycket. Resultat: Ingen som annonserar och ingen som köper... Det är mer rättvist att jämföra Powerbörsen med Blocket eller Bytbil.com. Ingen av dessa sajter har något betygssystem, bl a för att det "kostar mer än det smakar".
parolof
jo, jag vet men jag svarade mest på om principen med betyg funkar eller inte, det är nog inte rätt lösning för den här siten med relativt liten köp och sälj verksamhet
ma
301
madmax05
320i E90 M-sport
Ska fortsätta denna tråd med att säga att folk som säljer sina bilar men säger inte att de ska ha extra betalt för fälgarna, cd-spelaren o.s.v. är jävligt jobbiga. ska ge ett exempel på en vän som jag åkte med för att köpa en 328, på telefonen var allt frid o fröjd med försäljaren men när vi dök upp nästa dag för att provköra och till och med att köpa den så vill han ha 15000kr för sina fälgar annars får man vinter däck på plåt och 12000kr för cd-spelaren, när jag frågade varför han inte sa nåt på telefonen eller i annonsen så blev killen sur och åkte iväg från platsen vi träffades...
e34briliant:

Beror på vad du valt som mail adress.
Men ja, jag är mer skeptisk till gratis-mail-adresser.
Av den simpla anledningen att det används av alla som inte är seriösa.
Det betyder inte att du är oseriös men hur ska jag veta det om det inte går att göra affären mellan fyra ögon ?
Problemet med gratis-mail-adresser är att du inte behöver betala eller uppge några som helst riktiga uppgifter för att få en ny mail adress.
Står det sen som beskrivs ovan: runar323452@hotmail/spray/etc.com så gör jag inte affärer annat än att man möts.
Carl Adam Andersén
Haplo: home.se är gratis, är den också oseriös? Vilket resonemang :P

Spelar ingen roll vilken epost man har, det är snarare personen bakom. Jag har gjort affärer med folk som haft kisskorven eller liknande i sin adress utan problem.

Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Har en hotmail adress där jag skaffat hotmail plus. Det kostar 159kr/år och då får jag 2Gb minne. Synd bara att alla andra fortfarande tror det är en gratis mail vilket tydligen kan ställa till problem vid annonsering.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.