AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.640

Nybilspris E90

Hej!

Jag har idag varit inne hos min lokala BMW handlare och provat 325i E90 för andra gången. Idag började vi diskutera lite priser. Det visar sig att säljaren endast är beredd att lämna ungefär 5% i rabatt. Någon som har fått mer i rabatt än det? Någon som känner till en bra säljare i skåne?
Mellan 5-8% bör du kunna få, oftast brukar priset trilla någon procent till vid andra förhandlingsrundan. Men det beror förstås på hur populär modellen är du skall köpa och om du har inbyte eller ej.
Jag skulle kolla med fler handlare, i Skåne finns det rätt många BMWförsäljare att välja på.

-Kristianstad
-Lund
-HBG
-Ängelholm
-Malmö Centrum/Fosie

Ring runt till dessa och betona att du vill köpa en NY bil SNABBT och be om offert från samtliga. Sedan är det bara att jämföra priserna och ställa dem mot varandra. Till slut lär du få ett erbjudande de andra inte kan matcha.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-)
Iof så är jag en van och för försäljare rättså hård och obekväm kund men jag fick 7-8 procent plus att jag får köpa tillbehör och reservdelar till personalrabatt hos den handlare jag brukar köpa BMW av.
Glömde att jag fick även 6000 mer för min inbytes än från början.
7-8 procent var på nya bilen enbart.
To
94
Tobbe_E90
BMW 325 E90 -05
12% rakt av på hela priset inkl tillbehör ;)

För att få 12% så tror jag att Tobbe klipper gräset utanför Åf.. ;o)

Keep your distance!
da
47
dala68
i4 M50 -24
MB A220
12% måste vara highscore, grattis!

Själv fick jag 10% på e90 325, men det var pga storköpsavtal mellan firman jag jobbar på och åf. Vid privatköp brukar det max gå att få 8% är min erfarenhet.
Tobbe: 12% det kontraktet skulle jag vilja se.

mh
7% fick jag...och det var inte lätt att få det. Snackade även med två andra återförsäljare här i skåne och de gav mig endast 6%. Hade långa och många diskussioner!
Ve
107
VecTor
320 dT -10
Räknat rakt av så fick jag 11,1% i rabatt på min 320d E90.

Men eftersom man inte fick någon rabatt på de redan rabatterade paketen så fick jag 12,3%.
Fr
1.139
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
12% är inte omöjligt, men det mest troliga är att ÅF köpt bilen med demorabatt, vilket bl a innebär att de inte kan skriva över den på köparen förrän efter 3 mån (tror jag). Jag har själv köpt med ca 15% rabatt och fick denna förklaring då jag undrade varför det tog så lång tid för dem att skriva över bilen på mig. ( Jag tror också att detta är ett missbruk från ÅF gentemot BMW Sverige men jag ser att det är fler som gör så, se bara på den kraschade nya m5:an i norrköping!) Dessutom så har ÅF högre marginal på extrautrustning än på bilen varför du per automatik kan räkna med högre rabatter ju mer extrautrustning du köper.
Ve
107
VecTor
320 dT -10
Min bil är ingen demobil, däremot så är den en tjänstebil med företagsrabatt.
KN
353
KN
Mercedes C-klass -15
VecTor, vilken ÅF har du handlat hos?
85
379
8500rpm
2021 M340 G31
2020 Volvo V60
BMW Group ger 12% till Ericsson anställda när de väljer BMW som tjänstebil, detta är EJ möjligt för privatpersoner.

Så man kan inte jämföra tjänstebils rabatter och privat eller stora bolags rabatter med små etc...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.