AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
532

Bilen dog i tvätten

Ti
2
Tiimpan
Bmw 325 Coupé -92
Hejsan.

Har ett stort problem, körde igenom en biltvätt häromdagen och bilen tvärdog, fick igång den ett par sekunder men den gick ojämt och dog, sen dess har den inte startat.

Jag har kollat runt lite här på forumet och sett att folk haft liknande problem, men saken är den att jag har testat att göra rent tändspolarna, knacka på alla reläer, kollat så att jag har gnista, kollat så att det kommer soppa och provat med starthjälp, Inget av detta har funkat, startmotorn snurrar runt med bilen tänder inte.

Skulle verkligen behöva lite tips på hur jag ska bära mig åt för att hitta felet.

Tacksam för svar.

parolof
Det påstås att det är vanligt att listen runt vindrutan spricker på äldre coupeer och att vattnet rinner ned i ECU'n (kontrollboxen) ta ut den och se om den är blöt, med lite tur borde den inte vara helt förstörd, jag tappade en Ericsson gsm i toaletten en gång och den tillfrisknade efter några dagar på elementet (det skulle aldrig en Nokia göra;-))
Ti
2
Tiimpan
Bmw 325 Coupé -92
Tack för svaret.

Fick igång bilen efter mycket slit och släp.
Startmotorn gick inte ens runt, men efter att vi plockat bort hela styrboxen och säkringsboxen och blåst rent allt så skulle vi rullstarta bilen, men det funkade inte alls.
Så vi plockade bort alla stift och körde motorn "torr" och satte tillbaka allt och stod och nötte tills den startade.

Bilen går nu, men går ojämt och mycket dåligt på höga varv.
Vad kan felet vara? Luftmängdmätaren? Den har ju visserligen pissat soppa ut genom luftmängdmätaren och ner i filtret.
Eller så kanske det räcker med nya stift och lite god tur?

Vad vet jag?

Lundqvisten
Parolf: Du hann väl att spola innan du tappade nallen..sniff ;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.