|
|
|
|---|---|
|
tjena, färddatorn i min e36:a ''snackar'' tyska ;) och nu är det så att jag sov mest bort mina tyskalektioner när jag hade det förut, (hade vart bra att kunna det nu) men iaf, jag finner det aningen irriterande att ha ett tyskt lexikon liggandes i bilen jämnt, speciellt då e36:ans handsfack är så jäkla litet som det är. så till orden; kühlwasser prüfen - kylarvatten bepröva Betriebsanleitung - bruksanvisning, instruktionsbok, manual bremslicht elektrik - bromslyse elektronik? jag fattar ju vad det betyder i grova drag men vad kan man utgöra av det om det står så på färddatorn? nån som vet? mvh | |
|
Jag bytte språk till UK Engelska. Det var några knapptryckningar på min E34. Vet inte om det är lika enkelt på E36 dock. Fyra cylindrar är fyra för lite |
|
| nja så enkelt verkar det inte vara för mig dock jag har tryckt på allt som går att trycka på så länge jag haft bilen och fattar fortfarande inget, så det är nog fortfarande på tyska ;) | |
|
Det går att byta språk. Följ anvisningen på gör det själv men prova varianter ifall det inte funkar direkt. Den stämmer inte hundra på alla. Går garanterat att byta språk på din E36:a. |
|
|
Under "gör-det-själv" / mekartips står det hur du byter till engelska på din färddator... Bromsljuselektroniken har jag haft i min bil också. Jag fick byta själva bromsljuskontakten nere vid bromspedalen för att bli av med detta. Kan också vara om du satt i en felaktig lampa någonstans så du får fel mätspänning i systemet, eller korrosion i någon kontakt .. Kylarvattnet varnar den väl antagligen bara på att det är för låg nivå... |
|
| tackar boys, men problemet kvarstod när jag fyllde på kylarvätska, så jag renade hela systemet och bytte till nytt vatten och nytt glykol, men ändå så varnar den? sen så funkar varken tempgivaren eller bensinmätaren, ingen av dem ger något utslag alls?! mr PB vad kostar den kontakten då? för fel lampa har jag ej har funkat förut.. mvh | |
| enligt mig låter det som ett säkringsfel. (kul att prata med sig själv) men sitter verkligen bromselektroniken och tempgivaren på samma säkring?? | |
|
Kommer inte ihåg vad kontakten kostade, tror det var en dryg hundralapp. Tveksam till att det är någon säkring.. Låter snarare som korrosion i något kontaktdon, men det är bara vad jag tror... |
|
| Mr PB: okey inte värre än så då för det är ju garanterat det isåfall, för när jag inte rör något i bilen så står det check control OK men så fort jag bromsar så tänds lampan och datorn meddelar mig.. mvh | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.