AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.284

m20 turbo

gh
71
ghosty
325i 88:a (turbo)
tjena grabbar!
här kommer en massa saker på engång.. jag ska fixa en turbokonvertering snart...
bilen är en 325 88:a. det här har jag tänkt på nu...
turbo av en viss modell? har tänkt ladda 0,5-(0,8 så småningom).
grenrör
intercooler från en saab 9000
lmm från en 535 och spridare från samma bil
sen en dump av nån modell?
2,5 eller 3tums system ska det vara också...
vad är det mer jag behöver tänka på... HJÄLP mig nu grabbar!!!
jag vet hur mina projekt brukar bli... det spårar ur men jag ska försöka hålla mig i den här banan nu.. det är lite av en snikkonverternig först sen får vi se.. tack på förhand Kenny // eskiltuna
SK
53
SKUNX
540iA Touring -95
Varför inte göra en sökning på forumet? Måste ju finnas ungefär 2 triljoner såna här trådar nu..
djspirit
en lämplig koppling typ sinter är att rekomendera

SKUNX: han frågade inte hur man söker det kan han nog redan svara på ett vettigt sätt istället och vet du inget om ämnet så svara inte alls det är bara jobbigt. ps inget personligt

Visa användare
590
JTP
E30 318i '88 2,5TIC
Kör 3" låt turbon andas.

Gör en ordentlig oljeretur, ovan för oljenivån.

Eum, jag är trög i skallen atm, kommer inte på någe mer :F

"blao is the name of the game!"
gh
71
ghosty
finns det inget mer å tänka på så har jag nog hajat det mesta tror jag... vad ger ca 0,5 bars lasddtryck ungefär för effekt? nån som vet?
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
220-250hk beroende på hur bra soppaluftblandningen är inställd (mappning). Körde själv med lite komprimerad Bränsletrycksregulator 535LMM och 535 Spridare och det skjussade på bra även fast jag hade 4 hjulsdrift. Ska bygga nytt på bilen jag har nu.

/Daniel
pe
8
petsson
540i -97
325i -89
Toppen från m20/b20 har betyligt mindre kylkanaler än tex b25. På 2,5l toppen går kanalerna nästan hela vägen runt ventilsätet, och vid lite kraftigare överladdning kan sätet trilla lös. Värt att tänka på.

Petsson
gh
71
ghosty
det låter bra grabbar... är det nån som vet nån som har grejer till salu, speciellt grenrör är jag ute efter!
gh
71
ghosty
finns det ingen som vet nått? =D
släpp till lite nu va.... behöver tips m.m.
PPF tillverkar adapter grenrör som är väldigt fina, har ett sånt själv som ja ska använda.
gh
71
ghosty
vad är det för adress till ppf
tr
71
trucken
e30 m20 -86
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.