|
|
|
|---|---|
|
Har et litt konstigt problem på min m20b25 turbo. Om jag gasar jamnt så kommer laddet, men det kan hänga seg up på 0,5 max tryck ändå til varvatalssperren. Typ ja ligger i 3000 rpm i trean och så gasar jag lugnt. Men om jag attackerar (fullgas) og bara aksar igjenom växlerna så laddar den som den ska (1 bar). Vart ska jag börja felsöka (Turbo, WG, avlastningsventil...)? Kompsänkt m20b25, KKK K29 14'ans avgas, pulssplitt grenrör, Audi S2 WG, HKS dump, Haltech osv. Tycker också att den laddar lite trögt: 0,5 bar 5500 rpm ettan 0,8 bar 5000 rpm tvåan 1 bar 4500 rpm trean 1 bar + 4000 rpm fyran Ska kanskje vara så iom att den är så stor, eller hur? | |
| Låter som at du har problem med din wastegate tycker jag, eller en läckande dump kanske. | |
|
Länk Måste man koppla inn båda anslutningarna? |
|
| Nej, den övre kan du lämna öppen om du vill ha lågt laddtryck. | |
|
Nu har jag bytad til 50 mm PPF dump. Blev inte nått bättre och efter en stund blev det bara sämre och sämre. Så nå laddar skiten maks 0,25 bar. Man hör at wg inte öppnar och turbon lagar ljud men tycker at det inter är så mycket som ved 1 bar. -Har kollat wg'en och den är stängd. -Alla slanger verkar va täta också. -Turbon spinner lätt och har inte några stora spel. Har bara gått 7000km. -Motorn går som den ska, men den är mycket trög när den skulle haft laddtryck (4000 rpm och uppåt). Verkar som något bromsar motorn på höga varv. Kan det vara skadad turbinhjul? Turbon snurrar på tomgång och jag ser at varvet ökar om man torrvarvar lite. Jag är lite less på skiten nuh och har inga nya ideer längre. HJÄLP! |
|
|
Du kan ju alltid göra ett litet "farligt" test är att du koppla bort vaccum slangen till WG så den håller stängt o testa med att gasa lite o kolla om den laddar som det ska, (inte för mycket så inte turbon laddar för mycket) gör den det så har du problem med WG helt enkelt att den öppnar för tidigt |
|
|
Japp, då fann man årsaken. Stygg skada på turbinhjulet som jag trott. Någon som har en ny KKK K29 til mej? |
|
|
Länk Några bilder på sakerna. Är måtten på GT37 avgashuset likt som på KKK K29? Så at man bare kan bulta dit det och så vil downpipe passa rakt av. |
|
| Grymt dåliga bilder. Fokuseringen verkar obefintlig... | |
|
Varför är dom bilderna dåliga? Tittar man på dom och läser vad han skrivit så förstår man ju precis vad felet är. |
|
|
Länk Länk Så här ser eksoshuset ut. Jag vet at det är samma fläns inn på GT37 og K29, men jag undrar om även utloppet for downpipe är likt placerad så jag släpper svetsa om min downpipe som är anpassad K29'an. Någon som har måtten A,B, och C då? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.