AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
985

Lackering av motorhuv

Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Hej! Håller på att köpa en Bmw -04. Tyvärr är motorhuven ful med repor. Ser ut som någon skrapat med en isskrapa på den. Funderar på att lacka om huven. Frågan är bara om det kommer bli bra. Bilen är Saphiresvartmetallic och jag är lite rädd att det kommer synas skillnad mellan den gamla lacken på skärmarna och den nya på huven.
Ska lägga till att jag inte är så kunnig när det gäller lackning.... Men det är därför jag frågar.

Vet någon dessutom någon bra lackfirma runt Jönköping??
bustorp
Bilen är såpass ny så det kommer troligtvis inte att synas om det görs ordentligt.

"Ödmjukhet inför kunskapen"
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Jag har pratat med olika lackeringsfirmor och de kan inte garantera att färgen blir den samma. Beror det på att de måste blanda till en färg och att denna kanske inte blir den samma?? eller beror det på att de har exakt samma färg som bilen var från början men att bilen bleknat med åren och att den nya därför inte är samma??
Ta reda på var BMW lackerar sina plåtskadade bilar i dina trakter. Ring firman och fråga. Antagligen så får du den bästa resultatet på en lackeringsverkstad som är bekant med BMW och dess färger. Men jag är ingen expert i frågan.
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Tack ändå. Jag ska ringa Bmw imorgon.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.