|
|
|
|---|---|
|
Hej alla BMW fantaster! Har köpt mig en 320 ci -99 silver! Jätte nöjd med bilen! Bara en sak som gör mig nervös.. Detta har hänt vid ett flertal tillfällen nu: Kommer till ett rödljus och stannar och bilen går ner på tomgång.. Helt plötsligt dyker varvräknaren och bilen bara "dör".. Inga problem med att starta den igen men vid nästa stoppljus kan samma sak inträffa...detta hände både när bilen är kall och varm... Nån som har haft samma problem?? Vad kan det vara?? Otroligt tacksam för snabba svar! Tackar på förhand! Johan | |
|
Har du ingen tomgång på bilen eller är det tomgång en stund och sedan slocknar den? Går den bra i kökörning? Nisse |
|
|
Johan, fick du rätsida på ditt fel?! Jag har just köpt en 2001:a 320i ocg har exakt samma fel som du!!!! Vad var det för fel? ..jag har bokat verksat om 5 dagar.. // Patrik "Varför kan man på 2000-talet fortfarande inte bygga bilar som håller och inte kostar skjortan?!" |
|
|
Jag har haft samma problem men lämnade in min bil på BMW för felsökning. Det var givaren på kamaxeln och givaren på vevaxeln. viola |
|
|
Ja, det är vevaxel/kamaxel-givaren som måste bytas. Jag bytte vevaxelgivare, en liten manick bara. Gick på 1000 bananer om jag inte minns fel på BMW. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.