|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag såg tipset här nedan och det verkar som om jag har detta problem då denna 5A gick och vid test av 10A höll det men inte längre osv. Nu är min fråga hur jag lokaliserar vilken av motorerna det är som krånglar? Bilen är en Coupé. Finns det något tips för att se vilken som kärvar? Vart sitter den till bagaget? Mvh John Jag har sökt, jag har inte funnigt. Till saken: Det hela började förra sommaren, helt plötsligt när jag ska låsa bilen så fungerar inte fjärrlåset. Jag provar med nyckeln i dörrer men inte då. Byter batterier i nyckeln, inget reslutat. Byter säkring och wow allt fungerar... i 3 timmar. Sen är säkringen paj igen. Byter säkring igem, smäller den här gången efter 1 sek. Hade in bilen på BMW på inspektion 2 uppslyste om problemet, dom stoppade i en 7,5:a istället för en 5:a (säkring alltså) och det fungerade i typ 2 veckor eller nått. Följer deras exempel, byter till 10:a. Den smäller... Så här har det hålligt på nu, i jag vet inte hur länge. HJÄLP en oerfaren yngling! IP: ...[.54.252] Bmwfreaken 1938 st 2004-03-13 02:33 Rapportera svaret Äger följande BMW: -------------------------------------------------------------------------------- 2000 Touring -72 Renov. 320i Sedan -84 Bruksbil BMW CS #5203 kan vara så att ngn av motorerna i dörrarna kärvar, och då drar den ju mer ström än normalt, och då går säkringen....5A räcker från början om allt funkar som det ska, men motorn kanske drar 6-7A om den går trögt eller är sliten...sen efter ett tag börjar den dra mer ström och så höjer man A-talet på säkringen hela tiden..inte bra! jag skulle kollat om ngn motor går trögt eller är sliten, och då smörja alternativt byta! MVH Johan K | |
parolof |
"motorn" till bakluckan sitter i bakluckan, skulle gissa att du har kortis i kabelstammen mellan kaross och baklucka, och som vad du än gör, sätt inte i starkare säkringar, dom går sönder för att du inte ska sätta bilen i brand! |
|
Tack för svaret. Om man nu skall kolla dessa kablar, hur gör man detta. har inte bilen framför mig men är dessa kablar lindade med nån tejplösning som man sprätter upp? Mvh John |
|
| Jag har exakt samma problem! Fruktansvärt svårlöst, Tänk på att kolla motorn i förardörren först eftersom det är huvudmotorn (Har jag fått höra på BMW). Kan vara kabelhärvan i vilken dörr som helst(Tar tid). | |
parolof |
Finns mycket att läsa om det felet här, Länk |
|
Kolla motorn? Hur ser man om den är dålig eller inte? Måste man köpa en och testa och byta den? Är det samma motor på båda sidor om det visar sig vara den andra? Mvh John |
|
|
Halloj. Ingen som kan tipsa om vilken motor det brukar vara som strular? Eller hur man tar reda på vilken det år? Mvh JOhn |
|
parolof |
tycker fortfarande du ska kolla kablarna som går till bakluckan |
|
Pärolof> Kar kollat kablarna under gummiöverdraget. Ser inget alls som tyder på att felet ligger där. Mvh john |
|
| då har du direkt kortslutning. kan vara ett annat styrdorn som kortsluter det.. är det bara säkringen till fjärr låset som går?? kolla alla säkringar.. | |
| Har du kollat längs hela kabelhärvan? Då är det kanske någon av kabelhärvorna till dörrarna annars så går någon motor tröt, för att kolla motorerna så koppla ur en i taget och se om säkringen håller. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.