|
|
|
|---|---|
|
Vad skiljer Alpinas Switchtronic i jämförelse med den Steptronic som sitter i motsvarande BMW-modell? Att Swtichtronic har knappar i ratten vet jag men det är ju bara ett annat sätt att växla jämfört med att använda växelspaken i sportläget. ___ //Ulf | |
|
ingen aning. Men du jävligt surt o byta från v8 till sveriges tråkigaste bil. =) |
|
|
Upplever det som att switchtronicen växlar lite snabbare och hårdare,kanske bara inbillning,,,, "Billigt e bra men gratis e bäst" |
|
|
Anders T: Håller med dig. Något snabbare, och något "hårdare" växlingar vid "inspirerad" körning. |
|
|
Anders: Menar du då i manuellt läge? Det man reagerar på när det gäller Steptronic, och för den delen även Volvos och Saabs motsvarigheter, är att vid manuell uppväxling så tar det lite tid tills nästa växel går i. Nedväxling däremot går ganska direkt. Är Switchtronic snabbare att få in ny växel vid manuell uppväxling? ___ //Ulf |
|
|
Öberg: har kört många bilar som är betydligt tråkigare än V70...;-) ___ //Ulf |
|
|
Som jag förstått switchtronic så är de bara en Steptronic låda med annan mjukvara. Vanlig automatlåda med momentomvandlare kan inte växla upp blixtsnabbt då den är utvecklad för komfort i sin konstruktion. Jag säger dock inte att Alpina uteslutande använder "Bmws" steptronic lådor. De skulle falla i småbitar på de överladdade varianterna nämligen. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.