AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.183

BMW 850 eller MB SL500

Sida 2 av 2
De va mig en j*vla bilpark du ligger inne med BMW-Båstad, hehe! Hur trivs du med din 850? Är mycket nyfiken på hur denna bil är att äga. Jag hade nog valt en 840 personligen...men hur är bilen rent ägo mässigt?

The Seven Series...Cause I ride with pride!
SL500 ingen tvekan om det alls.

Bmw är rätt okey!!
BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Fantastisk bil seven_: Min 850 ia-92 har gått 11440 mil och jag kör den från April - September och den står i garaget dom dagar det regnar. jag har i princip bytt däck och relät till AC, samt fyllt ACn en gång på dom 4 år jag ägt bilen. Givevis så byter jag olja varje år innan jag tar ut den. Förra året så lämnade jag in den för jag fick ett stenskott i vindrutan och behövde byta, passade samtidigt på att göra inspection 2 service på bilen. När jag väl hade bestämt mig för en 850 så letade jag i nästan två år inan jag hittade denna pärla.

Länk

mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby.
SL500 helt klart, den kärran har slutat sjunka i pris nu (med reservation för skabbiga ex) och är som ett fondkonto, ökar långsamt i värde numera ;) om ni bara kollar på "dallasmopparna", Pagodor osv (sen SL.s intrång på 60-talet tror jag det var) så blir dom inte billigare utan dyrare. Tyvärr är den miss gjord på SL och det är elektroniken, har kärran stått oanvänd ett bra tag så beckar gärna reläer o sådant ihop (80 talsdesign med 90tals innehåll) men går som ett skollat gör dom, kan jag intyga efter att ha dragit upp en SL i 220 utan problem på nolltid och mycket mycket kvar att ta av hehe

så jag tror nog att 850 blir efter i det fallet då man varje gång får perfekt start mha ASR på mbspråk (antispinn)

___
Mvh
Patrik N.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.