|
|
|
|---|---|
Rette |
Tjenare, jag har ett litet prob, Min bränslemätare visar konstant E. Jag har varit och bytt mätarhus och kollar och mätt lite så det är inget fel i mätarhuset utan felet borde väl ligga i sensorn i tanken då? Jag undrar då om detta kan vara den rimligaste orsaken eller finns det lindrigare orsaker? T.ex. en trasig kabel eller nått relä eller nått liknanade? Undrar även om det isånnafall går att byta bara själva sensorn eller om man måste köpa ett helt sånt där "rör" som går ner i tanken :) Mvh Fredrik |
| Förmodligen är det sensorn som är sönder. Vilken bilmodell har du? | |
Rette |
bilen är en 318 från 86 och motorn är en 323a från 86 också |
|
Du har förmodligen fixat problemet redan men eftersom jag fixade samma problem i min bmw i helgen så kan jag väl skirva in det på denna tråden. Har iofs en e-36 med så jag vet ju inte som det är samma men förmodligen nått liknande. Jag har en 325 coupe och bränslemätaren har inte funkat sen jag köpte bilen. Var på skroten och hittade en lite nyare 320 coupe. Lyfter du bort sittdynan i baksätet så finns det en platta där under som sitter med 2 stjärnskruv lossa dessa, under där sitter ett helt bränslehus sug- filter- bränslemätare- .. allt i ett .. Bara lossa de 2 slangarna och de två kontakterna på ovansidan samt lossa den svarta plastringen som håller husetpå plats. Sen är det bara att trixa ur det, ha lite trasor till hands för det rinner en del bensin :) .. Ha även lite koll på gummipackningen runt huset som ska sluta tätt runt hålet sen när du drar dit plastringen igen. Märkte att den vek sig lätt och man vill ju inte ha tjuvluft. Jämnförde mitt gamla hus mot det nya och det är ju en flytkudde på en lång arm som bestämmer nivån, längst in på armen sitter ju en avkännare. Just denna avkännaren hade böjt ut sig av nån andledning så den gick inte mot det bläcket längre som det var meningen. Hade nog räckt att bara böja tillbaka avkännaren lite så den fick kontakt med bläcket igen för det såg inte ut att finnas några brända kontakter alls. Men eftersom jag hade köpt ett nytt hus så bytte jag hela skiten. Tänk på att torka rent med så du inte får in nått grus eller annat skit i bränsleslangarna med för det var jäkligt skitigt runt huset. Hoppas detta kan hjälpa nån olycklig själ :) ... Mvh // Micke |
|
|
Min mätare la av i helgen, Så tack för detta inlägg. Ska åka till närmaste skrot imorrn och leta bränslemätare. Gött om man kunde fixa det själv!! |
|
|
AAAAAAA nice, har samma problem i min E30, ska ta det på måndag Iko www.e30cabrio.se www.e30.de |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.