AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.847

Vad piper i E36?

Har precis kommit över en 325i -91 och har varit ute och avnjutit de kurviga vägarna i Dalsland. Allt funkar fint, men rätt som det är så hörs tre pipanden. Det har hänt sammanlagt tre gånger på ungefär tjugofem mil, och jag lyckas inte lista ut vad det kan vara. Det sitter ett eftermonterat larm i bilen, kan det vara det som piper? Det låter som om ljudet kommer ungefär från instrumenthuset någonstans. Det är alltså tre korta toner efter varandra.
Har för mig att jag hade något larm inställt på instrumentklockan som pep timmesvis. Den pep till någon minut i hel timme så det tog ett tag innan jag fattade vad det var. Kan det vara ditt prob också?

Mvh Nebolt
Det är inte alls omöjligt. Det skall jag kolla upp nästa gång det piper.

Tack för det!
Mr
610
Mr_Fatise
BMW M3 Cabrio -10
BMW 525i -02
BMW 320 IM -02
Jaguar X308 XJR -99
stämmer som Nobolt skriver... finns en knapp på färddatorn för att slå av detta ljud! Varvid en ikon försvinner brevid klockan! Ser ut ungefär som 3 vinklade streck

Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är!
Okay, där lärde jag mig något nytt
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Japp, det är precis som grabbarna varit inne på. Det är din "Memo" knapp på färddatorn som är intryckt. Med denna funktion aktiverad så piper det 2 min innan helt klockslag. Funktion är bla. till för att man ej ska missa nyheter mm.

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
2min?? 1min på alla mina tidigare modeler! Jag tycker den är rätt bra att ha, då har man bättre koll på tiden när man kör långväga + plus tex nyheterna och sporten!

MvH Bmw 4-ever
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Peter 78w: Möjligt att det är 1 min jag har hört 2min iaf. Men men funktionen är ju där iaf.

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Enligt min instruktionsbok som jag har kollat igenom nu, så skall den pipa en kvart före varje halvtimme?
jimmy/bmw
i min 323 piper det när det blir en grad kallare eller varmare !!

Ma
442
Marcus.
335i E92 M-tech -10
523i -07
Kanske varnar för att det är kallt, piper när det är 3 grader eller kallare
jimmy/bmw
mm något sånt är det men jag tror den varnar upp till 5 grader isf!!

Jag har nu i alla fall konstaterat att det mycket riktigt är så att det piper varje hel timme, och att det går att stänga av. Lite svårt att se bara, för alla segment i hela min display lyser till och ifrån, måste vara något slags glapp inne i den.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.