|
|
|
|---|---|
|
Hej!! varför vill inte min 525tds starta när motorn är ljummen, man får gnida mååånga sekunder innan den hoppar igång. När motorn är just körd startar den omg, också när den är kall och jag glöder 2ggr startar den omg. Har bytt matarpump i tanken ( var paj ), kollat glödstiften, samt monterat en backventil, men den vill ändå inte. Sen känns bilen mycket slö och det känns som turbon aldrig börjar ladda. Bilen ryker inte å tar inge olja. pinade upp den i 170 men sen var det stopp, om det nu stämmer efter jag monterat 18" hjul. Nån som har haft liknande problem?? mvh pelle | |
|
Våran 325tds är också svårstartad när den är varm, men inte när den är kall. Vet tyvärr ej vad som är felet, skulle själv också gärna vilja veta. Vad jag dock fått veta är att många tds har just detta problem //Simon |
|
| Ett stående fel på TDS är att startmotorn är slut och helt enkelt går för sakta vilket gör att den blir svår när den är ljummen och ligger på gränsen för att glöda eller inte | |
| Kan vara fel i ställverket på pumpen, Gungar den nångot på tomgång så är det ofta det.. | |
|
Detta fel har vi haft länge på våran TDS, men faktiskt när du säger det så har den börjat gunga mer på tomgång nu än förut. Startmotorn är okej, man hör det //Simon |
|
|
Samme problemet på min TDS. Ville ikke starte når den var kald. Byttet "spridor", matarpump, filter, ny glöstifter etc. Trodde det var dieselpumpen, men det var nåledysesensor nr. 4(=den med ledning på) som var gåen. Byttet denne, og nå starter bilen som bare det. Den trakk luft inn ved nåledysesensoren, og jeg så "feilen" ved at jeg det var diesel rundt dysen (etter at jeg hadde gjort rent rundt dysene med forgasserrens) |
|
|
Hej Wilson. Det är inte så att du bor i Luleå? Håller på en del och repar "kundbilar" vid sidan om ordinarie arbete som "driver". Jag har en kille som brukar komma och hjälpa mig med dieselbilar som kommer in i mitt garage. Denna kille jobbar som diesel-mek på ett mycket känt företag här i stan, så han kan diesel in och utantill. Hör av dig om det inte löser sig för dig. /Mats |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.