AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
826

Nyckel prob...

Malman
Min fjärr nyckel funkar inte till min E39! Har bytt batteri o "kodat" om den enligt instruktions boken, men vill inte ändå! Kan det var nycklen det är fel på eller nått allvarligare? har sökt lite här men hittar inget direkt svar på vad det kan vara? Nån som köpt ny nyckel, o isf vad kostar en sådan? vågar man fråga?
*d
296
*danne*
BMW 528/M-97
Tjena prova att göra om proceduren nån gång till, jag har inte orginal larm, men då jag bytte batteri i min fjärr så funkade den inte fast ja gjortde som det stod, men efter att provat några gånger till, tagit ut batteriet o gjort om proceduren funkar den igen :) på min var det så att man hade tändings läge 1 och sedan tryckte in båda knapparna på fjärren till lysdioden slocknade sedan tryckte man lås upp, sen var det klart, men det gäller Cobra larm de :)
Malman
Tack för tipset, men jag har provat typ 100grr!!!! Jag börjar tro att det är nått fel på min nyckel.
*d
296
*danne*
BMW 528/M-97
Ursäkta en liten dum fråga men sitter batteriet åt rätt håll??

Har man intresse, tar man sig råd :)
*d
296
*danne*
BMW 528/M-97
vet nu inte ur just ditt larm funkar, men det brukar vaara att alla dörrar skall vara stängda då man gör proceduren, kan d inte vara nått sånt? tycker det låter konstigt att fjärren har lagt av bara sådär vid ett batteri byte :(

*d
296
*danne*
BMW 528/M-97
kanske det är värt att prova att lyfta av batteri polen en stund så att allt resettas? jag skulle prova lite till innan ja köpte en ny fjärr nyckel, kostar juh en del tyvärr :(

Malman
hehe, jo batteriet sitter på rätt håll!! grejen är att den har aldrig funkat! jag köpte den för några dagar sedan bara! O dum som man var så tänkte jag inte på o testa den när jag kollade på bilen!!! så jag satte i ett nytt batteri o fick reda på att man skulle "koda" om nycklen... men det som sagt har ju inte funkat! diorden på nycklen talar om att det har funkat! blinkar 10 gånger eller vad det står i boken. men det funkar f*an inte!!
*d
296
*danne*
BMW 528/M-97
Jasså okej, ja då är det verkligen skummt, kan nog inte hjälpa dig på nått vis, prova att kontakta en mw verkstad o se om dom vet varför det inte funkar..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.