|
|
|
|---|---|
Champ |
När ska Svenska regeringen/Naturvårdsverket vakna upp och inse verkligenheten och straff beskatta små personbilsdieslar.... när alla lastbilar (med betydligt större motorer) uteslutande kör dies Champ dieselpower |
|
Champ, om nu diesel är så bra, varför är andelen som klarar miljökraven EU har från och med årsskiftet betydligt färre i procent än de som bensinbilar som klarar testet. Det jag vill ha sagt är att jag har iallafall inte sett någon studie som entydligt visar att diesel är renare än motsvarande bensinbil. Ledaren i en av de senaste Teknikens Värld är också intressant, där menas att dieselbilen sannolikt inte kommer att ha en speciellt bra framtid då bensinbilar kommer att kunna göras snålare samtidigt som kostnaden att producera en dieselmotor som klarar EU:s miljökrav från 2015 kommer att vara det dubbla jämfört med motsvarande bensinmotor. Håller dock med om att lastbilar är större miljöbovar är små personbilsdieslar. Det största problemet som återstår med dieselavgaserna sedan partikelfiltret kom är de försurande kväveoxidutsläppen som jag fattat det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.