|
|
|
|---|---|
|
Köpte en 528iA Touring -97 och försäljaren gav mig en ny fläktrem. Han sa att den måste bytas, därav gnisslet när den är kall. Men både AC-remmen och fläktremmen ser helt nya ut i mina ögon. Det ser lite bökigt ut att byta så jag frågar efter råd här först. Vad tror ni - kan det vara remmen som gnisslar? Det är ju en platt rem så gnissel låter lite underligt tycker jag? | |
| Tror inte det är remmen, det är likadant på min 528a men det är själva viskoskopplingen på fläkten som gnisslar något då den är kall, då den blir varmare och börjar dra runt fläkten mera, slutar det att låta.. :) | |
| Frågan är om jag ska byta den bara för att kunna visa för bilfirman att det inte hjälpte (om det nu är så). Jag antar att jag får göra det... Lite surt eftersom den som sagt ser helt ny ut. | |
|
Njaa far dit och säg som det är att dom får fixxa till gnisslet, är juh ingen stor kostnad för dom , lite konstigt dock att dom inte bytte den, ja menar dom hade juh redan en ny rem, kanske dom hade provat att byta redan och sa så bara för att det skulle låta bra o du skulle glömma bort det med tiden tills garantin går ut ? iof garantierna på beggnat på bilfirma suger verkligen inte mycket till garanti. som sagt far dit o säg att dom får fixxa till det, värt ett försök iaf, o så slipper du juh skruva själv isf :) Har man intresse, tar man sig råd :) |
|
|
Det kan vara spännrullarna som gnäller, det låter likadant. /// Tommy NoFear |
|
|
har du fått glykol på remmen så kan den börja låta.... (endast egen observation, inget vetenskapligt ) __ ///M som i Mugge. |
|
|
Då var fläktremmen bytt. Ingen skillnad på ljudet. Och den gamla remmen ser helt ny ut. Firman jag köpte bilen av sa "byt remmen så blir den tyst", men det blev den ju inte. Så nu blir det till att bråka lite till. Jag såg att spännrullarna är rätt dyra för att vara just spännrullar så jag känner inte alls för att betala dem. |
|
|
Har haft gnissel tack vare spännrullarna bytte bägge två sedan blidde det knäpptyst. Försäljaren ska stå för rep. kostnaden om du köpt bilen av en seriös handlare. mvh |
|
|
Menar du att 300 kronor för en spännrulle är dyrt........ Det förstår jag inte, då får du nog stå ut med gnället. Du kan ju försöka få in lite olja på lagret till rullen så kan du köra ett tag till. Att du inte får det bytt på ev. garanti det förstår jag, garantin brukar bara gälla saker som påverkar trafiksäkerheten. Dock konstig att du inte fått det på "godwill" /// Tommy NoFear |
|
|
Är det inte den här? (Mekonomen): Benämning Artikel nr Pris Spännrulle för drivrem 16-55025 482:- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.