|
|
|
|---|---|
| Det verkar vara en helt ny konstruktion på torkarbladen. Man verkar inte bara kunna byta gummi och dom verkar vara lätt att byta. Eller? Vad kostar nya hos BMW? | |
| Du byter hela skrapan, och det är en mycket enkel procedur. För en sats = 2 blad gav jag 345:- hos BMW. | |
|
Har sett att det finns "piratblad" av samma konstruktion som på E60/E61. Dessa kostar dock över 400kr för ett par (Valeo och Champion). Är dessa blad såpass mycket bättre? Tänker spontant på att dessa bör vara bättre på vintern då inga länkar kan frysa ihop? ---- Magnus M, BMWcs NORD 4047 ---- |
|
| Jag betalade nyss 580 kr för två. Vad betalar ni för e60? | |
| Köper ni inte torkarblad till E60? Ni kanske har hittat en billig leverantör? | |
| Köpte orginal på BMW, kostade över 500:- också.. | |
|
Har köpt både eftermarknad och på BMW för 3xx kr något, samma pris, samma kvalitet, champion var de utanför BMW. Dock svårt att komma ihåg, eftersom till både E61an och E90an så klarar jag 3000 mil innan bytet. Har för mig att E39 bara gick 1500 mil mellan torkar bytet. Det är mina erfarenheter. /Christian |
|
|
Har bytt en gång vid 6-7000 mil tror jag det var. Köpte i Tyskland / Flemnsburg (BMW), pris: 53 Euro :-) Och då kom en kille ut och bytte dom också ! BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Tänkte köpa nya torkarblad imorgon, va inne och kollade på Mekonomens hemsida och hittade följande.. Torkarblad Flatblade (2-pack) Valeo Pris: 586.00 Torkarblad Aerotwin (2-pack) Bosch Pris: 423.00 Kan detta va nått eller ska jag köra in till BMW? |
|
|
Biltema har börjat sälja flatblad till E60 och dom är verkligen att rekomendera Länk Länk |
|
| Perfekt! Tack för de. | |
|
Hej, jag har provat både Bosch och Biltema - och det skiljer inte mycket. Erfarengeten är att Biltemas slits fortare, gnisslar "i olagliga hastigheter", men att Bosch är dyrare och inte mycket bättre. Finns det tips på hur man kan justera något (spänna en fjäder kanske) eller få torkarbladen att inte lämna ränder och hålla längre... mbh CF |
|
|
groggyfroggy: Du kanske kan korta fjädern några millimeter för bättre dragkraft? Alltså, ta loss den, värma lite och böja kroken något närmare fjäderspiralerna. Korta den gärna lite i taget isf för jag tror att det behövs väldigt lite för att uppnå önskad effekt. Min erfarenhet är dock att det blir ränder när rutan och torkarna är tillräckligt smutsiga. Det där med ränder försvinner för mig så fort jag har tvättat bilen och kommer tillbaka när den är smutsig igen. Jag har inte provat andra flata blad men är hittills nöjd med Biltemas. Tidigare hade jag Bosch traditionella blad och de höll måttet i två år. Vi får se hur länge dessa klarar sig. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.