AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
452

BMW 525 ELLER 530 E34 ÅRSM. 94-95

JAG SKA KÖPA EN BIL MYCKET SNART .
MEN UNDRAR LITE OM NI KAN HJÄLPA MIG VILKEN BIL JAG SKALL VÄLJA.JAG TVEKAR MELLAN EN 525 OCH 530.
MOTOR PRESTANDA BENSINFÖRBRUKNING UNDERHÅLSKOSTNADER OSV.
TACK PÅ FÖRHAND.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hej!
Underh.dyrare till V8:an,förbrukning likaså,prestandan är något bättre i 8:an.
Personligen tycker jag att 525 är en smidigare bil totalt sett o bättre köp,därmed sågar jag icke 530 men ser ingen vits med det köpet.Om man nu inte vill ha vridet i 8.an.
Är det din första BMW tycker jag att 525 blir det naturligaste valet=låga kostnader,tillräckligt stark motor.
Mvh Janne.
Rak sexa ska det va...
Ai
31
Aikio
530ia-93
Redbull R1
Hej erra! En 530 får du mer bil för pengarna,v8:an går silkeslent och ska du ha automat funkar karaktären i åttan bättre,525:an e inget dåligt köp den heller.Det beror på hur du kör.Den lilla åttan som jag har finns det bara positiva saker att nämna.Jag testade en 525 innan,valet var inte svårt...

8 e`bättre än 6
Håller med Aikio, 530 är mer bil,hade tidigare 525-93
men är betydligt mer nöjd med v8an.
Men den är som sagt dyrare på alla områden,provkör båda och se vad som känns rätt för dig.
Roger.....
www.uphillracing.com
Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Hej!
Köpte en 530 för några veckor sedan och är MYCKET nöjd! Har inte provat 525:an i och för sig. Vridet är mycket trevligt på denna bil. I regel så finns det också mer utrustning i denna modell. Kollade på många 525:or innan, men hittade knappt nån med mycket utrustning.
Min är manuell och det funkar jättebra. Automat hade väl inte varit fel, men bilen känns ändå rätt för mig.
Ang. bensinförbrukningen så är jag positivt överraskad. Har bara tankat 2 gånger än så länge. Första tanken drog den 1,1/mil. Andra tanken 36 liter på 34 mil, vilket blir 1,059. Då har jag kört ganska lugnt mestadels, men även gasat när möjlighet funnits. Har 4 km till jobbet, så det är ingen lång sträcka direkt. Det längsta jag kört innan stopp är 4 mil. Man kan med andra ord inte kalla det långkörning heller... Mest korta sträckor, med mycket gas - broms. Vid långkörning ska man kunna klara att komma ner på 0,9, men det VET jag inte än.
Detta får du tolka hur du vill, men 530:n är ingen dum bil.
/Kidde

Nybliven BMW-ägare!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.