AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.014

Elhiss trasig efter en dov smäll, vad kan ha gått sönder?

Fl
406
Flisan
BMW M3 Coupe -93B
Hej,

När jag i fredags skulle hissa upp rutan på förarsidan så small det till vid ändläget, efter det gick det bara att hissa rutan neråt.

Så utan att tänka längre än näsan räcker så hissade jag givetvis ner rutan, med resultatet att jag inte kunde få upp den igen(rutan alltså:-)).

Nu har jag monterat bort innerdörren så att jag kan se motorn och alla stag. Men jag ser fortfarande inte vad som har gått sönder. Motorn fungerar dock fortfarande det kan man tydligt höra.

Det borde ha varit ett kugg eller liknande som brustit och då kanske det räcker med att byta den svarta lådan som sitter på motorn. Eller om har Ni några andra erfarenheter av vad som brukar gå sönder så skriv gärna det???

Måste få klaga lite på BMW i detta fall då de har popnitat fast hela packetet så man inte på ett enkelt sätt ska kunna byta det själv. Man blir lite sur faktiskt.

mvh/Flisan
Fl
406
Flisan
BMW M3 Coupe -93B
Förresten jag glömde att fråga, är det någon som vet om elhissdelar från vilken E36 kupe som helst passar eller är det special på M3???
Funderar på att fixa delarna från skroten och då måste man väl själv hålla reda på exakt vilken del som passar osv....

mvh/Flisan
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Det borde vara samma som coupé lr cab, kan inte komma på ngt som skiljer.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Det är antagligen kugghjulet på elhissmotorn som är trasigt, det är ju i plast "smart". Bara att köpa ny motor eller begagnad på skroten. Köpte själv för 2v sedan för 600kr till min brors 325 coupe som har samma fel som din. Har inte bytt än dock.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.