|
|
|
|---|---|
|
Jag har haft en massa problem med tjyvström och idag fick jag äntligen tummer ur och började söka elfel. Kopplade på en amperemätare mellan karos och minuspol och med allt avslaget och dörrar stängda drocg batteriet 0.48 ampere. Drog ur alla säkringar som satt fram i motorrummet och inget hände på mätaren. Då gick jag på dosan som sitter under baksätet på vänster sida, och säkring nummer 30(=7,5A) reagerade. När jag drog ur den sjänk mätaren till 0,07 ampere. Mitt problem är nu, vad Betyder Zentralverriegelung Fahrertür? Säkring nummer 33=15A (Fuβraum-, Innen-, Handschuhfach-, und Gepäckraumbeleuchtung, Radio, Ladesteckdose) saknas. Detta betyder väl bl.a. Bagegerum, handskfack, och innerbelysning, men dessa lampor fungerar. Är inte det märkligt? Säkring nummer 46=30A hade smält. Heizbare Heckscheibe betyder väl bakrutevärmare eller? Är det någon som är en riktig jävel på tyska som kan det här så är jag mycket tacksam. MVH Patrik | |
| Zentralverriegelung Fahrertür: Kan det vara strömbrytarna till elhissarna, speglarna i förardörren? Jag gissar bara... | |
|
Jag själv gissar efter lite googlande att Zentralverriegelung betyder centrallås. Fahrertür har jag inte en aning om. |
|
|
Zentralverriegelung Fahrertür = Centrallås förardörr. Fußraum = forutrymme Innenbeleuchtung = INteriörbeysning Handschuhfach = Handskfack Gepäckraumbeleuchtung = Belysning för bagageutrymme Ladesteckdose = uttag för laddning, avser troligen uttaget för ficklampa i handskfacket Heizbare Heckscheibe = elvärmd bakruta |
|
| Förrardörr? | |
|
Japp, centrallåset har jag konstaterat att det är vaising med. När jag drog ur säkringen så gick det inte att låsa bilen. Så, vad göra nu då? riva isär hela bilen invändigt och fälja kabeln eller? Hjälp mig... |
|
|
Kolla kabelstammen till bakluckan, den brukar gå av vid gångjärnet. Använd sökfunktionen för mer info. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Udo: Pyssling har en E34... ;-) Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ok, börjar visst tappa stinget:-) /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Hm, förre ägaren vet jag hade vaising med just den kabelstammen, han sa själv att han renoverat den, och jag har själv hittat hans tråd här på autopower. Zacco var hans alias förresten. Hursomhelst förstår jag inte vad det skulle kunna vara för tjyvström... Ska den ligga emotjord och låsa upp bakluckan konstant eller vad, jag menar mätaren stod på 0,48 ampere både när den var låst och upplåst... har sökt, hittat MYCKET trådar.. |
|
| Det är inte så att värmeslingan för nyckel-låset ligger och drar ström, du lyfter ju handtaget något för att denna funktion ska slå till för "upptining" av låset? | |
|
0,48A är relativt låg ström, stämmer bra med nån lampa på 4-5W eller dylikt. Om nån motor eller liknade i centrallåset ligger på ständigt så drar den dels mera ström, dels bränner den efter en stund. Ibland använder man en slags automatsäkringar (Polyswitch) på småmotorer som slår av vid fel och de lämnar en restström som kanske på 0,2A eller nåt. Isf ser du detta på att strömmen går upp betydligt 10-15 sek när du sätter tillbaks säkringen efter en paus, för att sedan gå ner igen. FP |
|
|
Nej, mätaren stäler sig direkt på 0,48A Däremot märkte jag en annan grej. När man öppnar en dörr, vilken som helst, så går mätaren upp till 0,62A, när säkringen sitter i. Innerbelysningen är avslagen. Om öåsuppvärmineng skulle vara på så skulle väl nyckelhålet kännas varmt konstant väl? Har inte den en egen säkring förresten? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.