|
|
|
|---|---|
|
Har z3 3.0 samma bromsskivor som M? storleksmässit? För jag har för mig att det var ganska feta skivor på z3 m. Som bmw 330 tex. den har 330mm.. det vill säga får inte plats med några 16 " fälgar för då tar bromsok och skiva i. 2 = 2 2²= 4? /IX | |
|
Z3 3.0 har 16" fälgar som standard. Bromskivorna är samma som på 328, 318is m.fl. det är bromsoken som gör att endast fälgar större än 16" passar. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
| Har inte alla Z3 3.0 17" som standrad? eller gäller det endast Coupen? | |
| Z3c: Z3 3.0 har 16" som standard både på roadster och coupé. | |
| Så du menar att bara 2.8 Coupe hade 17" som standard? Har svårt att tro att det var tillval eftersom alla Z3 Coupe jag känner till har haft samma fälgar Radial Briliant 17" | |
|
Z3c: Oh nej, 2.8 Coupé har också 16" som standard. Har broschyrer för bilarna liggandes hemma, kan scanna in senare ikväll. /Masten "En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW" |
|
|
330 har 325mm bromsar, inte 330mm som påstås ovan :) Z3 3.0 har 300 mm skivor. Vilket kan förklara varför den klarar av att ha 16" standard. Länk Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Givetvis glömde jag att svara på frågan :) Nej, Z3 3.0 och Z3 M har inte samma skivor. Z3M har 315 mm bromsar. Länk Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Z3c: Kollade upp vilka fälgar som var standard till Z3C 2.8 och 3.0, dessa är det: Länk Johnny som brukar vara med på Z-träffarna har dem på sin svarta Z3C 2.8. /Masten "En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW" |
|
|
Masten: men varför har alla 2.8 Coupe som jag känner till samma 17" Länk Jag, Bucket, Gomer ? kan inte vara slump? |
|
|
Bilarnas förstaägare hade väl helt enkelt god smak? :) Bilen ser så mycket bättre ut med de där 17-tummarna. Jag har en känsla av att folk som köper nya BMW i regel väljer andra fälgar än de som sitter som standard. Påslaget för 17-tummarna tror jag var runt 5000 kr vilket jag absolut inte skulle avstått från att lägga ut. /Masten "En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.