|
|
|
|---|---|
| Som rubriken lyder, är kvalitaten på Schmeidmann's sportavgassystem till E34 M20 525 bra, se bild Länk eller är det som vanligt att man får det man betalar för? | |
|
Glömde att skriva att det sägs vara Ray metallfabrik AB i Ljungsarp som tillverkar avgassystemet i fråga. Jag har läst en hel del inlägga om Ray's (tillika Simons) undermåliga kvalitet (ljuddämpare som låter f-jävligt samt rostar sönder efter en säsong med vägsalt) likväl Ray's återkommande brister i konsten att bemöta kunder. Är det bara ett illasinnat fablande & rappakalja eller?! |
|
|
Till största delen iaf, skulle jag vilja påstå. Dom vanliga Simons-dämparna som finns på mekonomen osv både låter och håller bra, men simons-rören är bara 1.5mm vanlig plåt så dom är inge vidare på en bruksbil (men helt ok på en trimmad raggarbil e dyl som bara används lite i fint vädert) Jag brukar köpa Bosals rör som är aluminiserade, och dem grövre dim är i 2mm plåt så det håller bra i året-runt bruk ihop med Simons-dämpare. Obs detta fibblande endast när jag inte hittat nåt färdigt a-syst som duger för ändamålet... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.