|
|
|
|---|---|
|
Hej Behöver ta bort klädseln från B-stolpen på min E39:a för det skramlar som tusan därinne ( BMW-kvalité?). Hur göra? Har försökt men vet inte hur mycket våld man behöver bruka. There`s no substitute for cubic-inches -Hasse K- | |
|
På E34 är det med rent våld som man i nederkant rycker lös den hela delen, och konstruktionen är nästan den samma så när som på clipsen i ovankant... E39: Länk E34: Länk Men du kan ju konsultera någon som verkligen vet. =) |
|
| Om det är som på E34, vilket det verkar vara, så är det bara att rycka loss klädseln. Fast försiktigt! Ta inte tag längst ner o dra loss hela klädseln då kommer den vika sig på fler ställen utan håll alltid precis på den plats där aktuell clip sitter....Om du nu förstår! :) | |
|
e34briliant Pratar vi om 16 på E34-länken jag postat..? |
|
|
Länk Man måste ta lös (3) på bilden först eftersom (2) sitter med hakar i nederkant. (3) tar man lös genom att ta tag på mitten av den och liksom "bukta" den utåt. I överkant på (3) sitter det flikar på varje sida, var försiktig så dessa inte går av. (2) sitter sedan med clips i överkant och hakarna i nederkant. |
|
| camata: nej jag syftade på den andra som har nummer 1...det var ju fel av mig eftersom e39ans har samma konstruktion som nummer 16! | |
|
Tack för svaren. Allt loss på ca. 1 minut och inget trasigt. Plastbussningarna (2 st.)som håller fästet för säkerhetsbältet är väldigt glappt så jag ska byta dessa. Beställt på BMW, kostnad......6 kr. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.