AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
566

När gäller rostskydsgarantin?

Hej på er all.

Mitt namn e Henrik och jag har nyligen köpt mig en 320 (e46), årsmodell 2001. När jag för några dagar sedan höll på att tvätta bilen upptäckte jag att det rann brunt vatten ner över rutan på förarsidan. Jag drog ner förrarutan och tittade bakom listerna och upptäckte att det fanns rost bakom listen runt om förrarutan.
min fråga är gäller rostskyddsgarantin för detta? kanske inte är någon ide att bry sig och fixa det själv????

Tacksam för svar

Mvh Henrik

Visa användare
293
Hermander
325Ci Cab-01
Det verkar finnas lite olika teorier om detta men jag tycker att det alltid är värt att försöka prata med BMW.
Du kan som värst få ett nej.

/Fredrik
Tjenare Fredrik!

V
Du har alldeles rätt, det värsta man kan få e ju ett nej, jag tänkte försöka i vilket fall som helst men jag var lite nyfiken på om någon åberopat rostskyddsgarantin och om det fanns någon chans att få igenom det.

Mvh Henrik

ma
279
martin_gbg
330i Cabriolet M-Sport -08
normalt gäller rostskyddsgarantin mot genomrostning hos bärande karossdelar.. små "rostfläckar" och liknande brukar därmed inte täckas, men det är ju alltid värt ett försök!

/Martin
Kommer rostfläckarna innifrån utan yttre påverkan som exempelvis skav, slag, stenskott, mm så gäller garantin. Detta förutsätter dock att bilen är servad enligt boken hos aukt BMW verkstad. Åk till närmsta aukt verkstad och låt dom ta bilder på skadorna. BMW gör sedan en bedömning utifrån skadans art.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Garantin gäller enbart genomrostning, men BMW brukar vara generösa med godwill ändå. Åk och visa upp det!

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Lessen att jag inte kunnat svara på inläggen föören nu, har varit bortrest ett par dagar. Är iallafall tacksam för svaren. Får ta och åka ner till bmw och visa upp bilen, kan ju som sagt inte få mer än ett nej.

Mvh Henrik

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.