|
|
|
|---|---|
|
Jag tänkte köpa en E39, men har vissa funderingar. Har ganska dyra fälgar sopm jag tänkte sätta på den. Jag har låsbultar på den, men vill vara på den säkra sidan. Är orginal larmet på den bra, eller måste man installera nytt larm? Tänkte mest på tipplarmet.. | |
|
Larmet är väl inget större fel på. Mvh |
|
| men hur reagerar den om nån skulle försöka sig på mina fälgar?finns det tipplarm och hur fungerar den?? | |
|
Det finns "nivålarm" på bmw´s originallarm. När jag skulle hissa upp bilen för däckbyte för några veckor sedan hade jag glömt att stänga av larmet. Det resulterade i att larmet gick. Tycker själv att originallarmet är bra. Men visst är man helt klart sugen på CarGard T70C GSM-larm! Länk BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
|
men det kan man väll ändå gå runt om man bara vill?det har jag fått för mig, så här har jag uppfattat larmet: om nån skulle hissa upp den på ena sida så att bilen lutar, då skulle larmet gå..men om nån däremot skulle hisa upp den så att hela bilen lyftes från marken i samma nivå, att larmet inte skulle fungera då.. |
|
| Det finns väl inget larm som är så pass känsligt att det känner höjdskillnader? Möjligtvis att de reagerar på själva lyftet, dvs eventuella stötar/vibrationer. | |
|
Jag var i en GDS hall för att tvätta bilen. Hade ställt bilen på en lyft för att ha möjlighet att spola av bilens underrede ordentligt. Men jag var tvungen att gå in i butiken för att köpa svamp och därför låstes bilen. När jag kom tillbaka tänkte jag inte på det utan började lyfta upp bilen och efter ett tag började den tjuta... Den kände väl vibrationer eller lite lutning, vad vet jag - men tjöt gjorde den. Men hur skulle man kunna hissa upp bilen helt perfekt på en parkering (eller var det nu kan tänkas att stölden sker)? Vad behöver man för utrustning då? Mvh /NP |
|
|
Mitt larm blinkar till en gång när jag larmar på. När jag larmar av blinkar den ingenting... hur gör era larm? ///Magnus |
|
|
BMW-Magnus: Larmar: Blinkersen + larmdioden blinkar en gång. Larmar av: Inget blinkar BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
|
Om man parkerar i 20 graders lutning går det att aktivera larmet??? P.s Ej hemma på el prylar mvh |
|
| om du parkerar i 20 graders lutning så behöver du nog inte vara rädd för fälgarna...det är nog ganska svårt att få av ett par fälgar vid en sån lutning, eller? | |
|
Om du söker på en annan av foruments siter under rubriken BMW larm säker" så hittat du en del matnyttigt. Men för egen del som i slutet av juli -08 blev plundrad på viktiga bildelar på vår bilparkering och ur en 525iA Touring -4 (E39). Man hade tagit förarairbageb i ratten + haft sönder knappsattsen till dito, sedan brutit ur radio/CD BMW's egen fabriksmonterade, kompletta xeonljusstrålkastareinsatter fram på bilen med avklipta kablar jäms med kontaktstyckena till strålkastarna. Vidare hade man brutit sönder ett låst handsfack, och hitta laddkabeln till mobilen via ciggaretuttaget och så 1I dyr motorolja och tillsist även försökt/börjat klippa av kablarna till bakljusen men kanske blev störda av någon. Jag fick mycket obehag för allt runt omkring efter stölden, en planerad semesterresa fick ställas in pga att bilen plundrades den 25/7 och bilen har blivit lovad helt klar i slutet av vecka 31, 2008. -PUST! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.