AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
805

Problem med högerdörren på min E46 CI

Ma
9
MattiasW
328 CI E46 -00
Någon som är jävlig på E46 CI? =)
Har lite problem med min höger dörr bla. rutan åker inte ner dom där 12 mm. när man öppnar rutan, lyset startar inte när man öppnar dörren och sen så ser man inte inne i bilen på instrumentbrädan att dörren är öppen? Vad skall man göra för att kunna kolla upp dom här problemen?

// Mattias
Ni
221
Nick3
318i-91
Hej!det låter ju som att det skulle vara en kontakt el liknande som det är glappt i eller trasig helt enkelt...för rutan,och innerbelysningen och displayen som visar att dörren är öppen ska väl få informationen från den dörren,men då är väl frågan om det sitter i handtaget eller vid själva låset...///Mvh Nick3
På e36 coupe finnbs det en kontakt i själva låsbygeln på stopen, den har kanske slutat funka. Den kan också bli utsliten.

projektmannen
Ma
9
MattiasW
328 CI E46 -00
Okej, jag tackar för alla svaren .. hoppas att jag kan fixa så fort som möjligt nu =)

MVH Mattias
Mi
36
Micckee
328 ci 00:a
hur går det med rutan för dej? har exakt samma på min e46 coupe.
Ma
9
MattiasW
328 CI E46 -00
Har inte börjat pilla med det än .. får se nu till helgen! Ska prata med en kompis som jobbar på BMW verkstan här nere i Helsingborg o se vad han säjer .. men jag hör av mej när jag vet vad det är!
Mi
36
Micckee
låter juh kanon det, hoppas det är något lätt :) mitt fel började i vintras till o från, blev bra då jag fixade på sommardäcken, men slutade rätt snart funka igen.
Mi
36
Micckee
tja! har du kommit på vad det är för fel? mvh/ Micke
Ma
9
MattiasW
328 CI E46 -00
Skulle bett min kompis kolla över det inne på BMW men några dagar innan så började det fungera .. o nu har det fungerat i snart en vecka .. så jag väntar med att pilla med det tills det börjar krångla igen .. men jag kommer att skriva om jag gör något vid det!

MVH // Mattias
Mi
36
Micckee
precis som min bil alltså, dom kanske lever? ;) ska kolla upp det hela, skriver.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.