|
|
|
|---|---|
|
Hej min färddator visar -37 grader o då tänkte jag att det kanske va kabel brott i givaren sökte lite här o läste att givaren eller sensor sitter bakom den högra dimljuset, då kröp jag under o letade men jag hittade ingen sensor överhuvudtaget Vart sitter den exakt ? Vad är det för färg på kabel ( eller kanske kablarna) som går till sensorn ? Mvh zacka | |
| Den sitter bakom luckan intill dimljuset, på vänster sida av bilen om jag minns rätt. Men det är enkelt att kolla, rätt lucka har ett litet hål där tempgivaren sitter. | |
|
På E32 sitter den vid HÖGER dimljus, men det kan även vara skarven som är kass: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
tvåtakt |
vad är det för bil??? På E36 sitter den i vänster bromsluftskanal och på E39 i den högra nedre delen av innerskärmen. Som exempel. |
| det gällde en 735 E32 | |
|
På min sitter den på högra sidan,nedre delen av innerskärmen innanför stötdämparen, och jag har en -89 735i E32 Stefan |
|
|
okej, när ni säger höger o vänster, utgår ni från att ni sitter i bilen o tittar frammåt ? |
|
|
Som alltid menar man i färdriktningen, dvs hur det ser ut när man sitter bakom ratten. För att förtydliga: Den sitter i gallret intill dimljuset och det är höger sida på E32 (men vänster på E34). Stefan735I: Jag tror inte det är yttertempgivaren du har hittat, eller så har någon flyttat den. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ok ! då har någon flyttat den uppenbarligen, för jag har kollat och det är den. Men nu vet jag var den ska sitta iallafall. Såg även att det inte var "original" monterat nu när jag tittade. Stefan |
|
|
okej, tack grabbar för hjälpen men nu är det så här att jag har kollaqt runt förut på vånster sida vid gallret men hittade inget, därför jag skapade tråden om kabeln det kan vara så att min givare är borta o då ville jag veta vilken färg på kabel eller kablarna som går till givaren Mvh zacka min mätare visar-37 :) |
|
|
Såhär ser givaren ut: Länk |
|
|
tack, ska fortsätta att leta :) vet nån vilka färger det är på kablarna, kanske hittar de så skaffar jag en givare till bara ..//zacka |
|
| jag har letat son fan efter min givare och hittar inte den.. börjar bli less nu.... :( | |
|
hehe, visst lir man galen därför jag ville veta färg på kablarna o kanske vart de går så skaffar man en givare o montera dit |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.