|
|
|
|---|---|
|
Hejsan alla Glada..=)) Har en BMW 520 i Touring -95 åå nu brakade helvetet lös. Det rasslar som bara den ifrån framkant på motorn + att axeln på fläkten går att flytta i olika riktningar. Då förmodar jag undantagslöst att vattenpumpen har packat ihop åå sagt ajjökens, eller har nån något annat tips..????? Nu undrar jag isåfall om det är knepigt att byta pumpeländet själv..??? Eller är man piskad att lämna iväg bilen till verkstad för att kunna få detta gjort..??? Tackar på förhand för tips som visar mig vad som är fel..=)) ........................MVH:// Harry S, Medåker. There is no substitute to cubic inches. | |
|
Tjenare. Nej det är inte så bökigt att byta pumpen själv,ta lös kåpan som sitter bakom kylaren alltså framför motorn sen tar du en blocknyckel( tror det är 27 mm) går även med en skiftnyckel (som jag använde) sen slår du med en slägga på skiftnyckel(åt fel håll skall den lossas) alltså åt det håll du egentligen skruvar åt en skruv,sen för att få bort remmen tar du bort ett liten plastlock som sitter på spännaren till multiremmen där hittar du en skruv den använder du för att få spännaren att släppa (du ska inte skruva bort den) sen tar du bort remskivan ,sen tar du bort vattenpumpen .Ja å innan du gör allt det här så kan det vara bra att släppa ut glykolen först,finns en liten tapp i underkant på kylaren (Gjorde det igår på en 525 men det lär väl vara samma sak) Lycka till !!!!! (hoppas du fattar har tagit nån öl) hehe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.