|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett problem. Min spolarvätskepump verkar inte fungera till framrutan. Torkarbladen går igång och kör sin cykel men ingen spolarvätska kommer fram. Jag har provat att köra pumpen i bara tängdningsläget för o lyssna om den ens hörs. Men inte ett ljud hör jag. Har kikat lite på säkringarna i handskfacket men de verkar hela. Min fråga är alltså: Är detta ett vanligt fel? Hur byter man pump? Och vart sitter pump-stackrn överhuvudtaget? Andreas. | |
|
Hej! Pumpen sitter bakom höger framhjuls innerskärm,så du får ta bort denna innerskärm först.... Om det nu är pumpen som är kass så kostar den inte mycket heller på BMW..Ett "par -tre hundra spänn" enl. uppgift. Mvh Janne. |
|
|
Jag har byt 2 st... sitter smidigt till bakom höger framhjul som sagts innan kostar ca 300:-/ st, pumpen till intensiv regöring är identisk så man kan flytta den om det är panik.. Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Tack så väldigt mycket för hjälpen... ska ta itu med detta snarast! (Förbannade insekter! :-) Andreas. Andreas. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.