|
|
|
|---|---|
andlar |
Hej! Nu när vårvärmen har kommit och jag för första gången i år skulle skruva ner temperaturen på kliman så visade det sig att den inte ger någon kyla längre, Acn snurrar men kyler inte. Nu till frågan måste det vara så att det är en läcka i systemet eller räcker det att fylla det?, vet med mig att jag borde bytt microfilter för länge sedan påverkar detta kylningen? Bilen i fråga 318 94. Mvh Andlar |
|
Fyller du på så läcker det antagligen ut igen om det gjort det innan... Tar du kontakt med någon som kan kylanläggningar kan han säkert hjälpa dig att finna läckan. Microfiltret spelar nog ingen roll i detta fall. Om du fyller på utan att laga läckan så kanske AC:n funkar i en månad eller lite längre om du har tur. Det enda rätta är att fixa felet. "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
Om kompressorn snurrar så finns det iallafall tryck i systemet, så nått större läckage är det ju inte tal om. Men man räknar väl med att det försvinner lite varje år även i ett tätt system. Är bilen från -94 så kan det räcka att fylla på det. En auktoriserad firma som gör det måste även kolla att det är tätt innan de fyller så då får du ju reda på om det läcker nånstans!! ///Martin |
|
|
Försök få tag i en kylmontör som kan fylla systemet för några hundra lappar. Borde räcka halva sommaren. |
|
andlar |
Tack för svaren! Någon som vet någon hyffsat billig firma i Gbg trakten? //Andlar |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.