|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Det låter som om det är kolkanistern du grejar med, den är svart och stor som en ölburk. Det som tickar borde vara ventilen till den. | |
| Kanske skall klargöra lite, kolkanister tar bort bensinångor från tanken | |
|
Eller ännu bättre, en bild Länk |
|
|
okay, verkar ju rimligt, men kan det störa motorgången? bile går bra i ca 30 min slutar sedan gåpå alla 6. |
|
| Det tror jag inte. Snarare är det det andra felet som får styrboxen att hålla på och öppna och stänga ventilen. Tyvärr har jag inte någon idé om vad felet kan vara. | |
|
jaaaaa... det är den, och givaren är där också, är det fel på den när den tickar uta fan, eller jobbar den bara hårt till följd av att motorn gå dåligt och tar då bort bensinångor? |
|
|
okay, vad fan gör jag nu då, tillbaks på ruta ett!!!! Fan också, då får jag åka till bmw v-stad på mån. Jag bor i stan, men jobbar i västerort, nån som känner till en bra bmw v-stad? |
|
|
Du har ingen polare som har en likadan bil som du kan teta med att ta tex styrbox etc från ? mvh |
|
|
Hallå! Har en ide.. Har hört talas om kolkanistrar som sätter igen sig och att det därför blir undertryck i tanken. Jag kanske är ute och cyklar, men du kan ju testa att öppna tanklocket när den tjurar, kostar ju inget i alla fall :). |
|
|
låter ju faktiskt som det skulle kunna vara så, efter som bilen går bra i ca 30-40 min, då har den även funkat bra på rätt arbetstemperatur rätt länge. tack för tipset, det ska jag testa nästa gång!!!! |
|
|
bmw hittar inte felet |
|
| Säkert skit nånstans eller nån slang som är sprucken,har du kollat gummibälgen till luftmängdsmätaren? | |
| Har du kollat så att du har soppa fram till motorn....så att det inte är pumpen som håller på att ge upp... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.