|
|
|
|---|---|
|
Hej som texten lyder, har tagit bort spridarna i dag, och funderade på om det finns något bra sätt, att göra ren desssa inut i. Kan man använda trck luft, eller något liknande, eller skadar man spridarna då, vore yacksam för tips. Hörde föresten av en mekaniker, att man skulle droppa i litte stp injektin kliner, direkt i spridarna innan man sätter till baka dom skulle vara bra rensning sa han men jag vet inte. Hejssssss | |
Lundqvisten |
Man använder en "Ultraljudstvätt" när man rengör spridare, kostar dock ett par tusen spänn för en tvätt, lika bra att byta dem mot nya istället. Att själv kladda med olika undermedel, tryckluft,mm gör nog tyvärr mer skada än nytta. |
|
Kan ju inte skada med STP. Om du är riktigt seriös kan du annars köpa en egen ultraljudstvätt för omkring 1000:- beroende på vilken modell/kapacitet du behöver (räcker garanterat till spridare). Den kan du dessutom använda till att rengöra allt annat du inte kommer åt inuti... Är du überseriös lämnar du iväg spridarna på ultraljudsrengöring och flödestest. Men budgetvarianten är väl att doppa dem i en burk STP över natten. Passa på att byta o-ringar när du ändå håller på så vet du att det inte läcker in tjuvluft vid spridarna sedan. "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
| Lämna in dem för en ultraljudstvätt för att få bästa resultat, det gjorde jag iaf, då ser du dessutom om nån spridare är dålig. Det kostade ungefär runt 1800 kr om jag inte minns helt fel. | |
| glömde bort att jobbet att ta bort spridarna ingick i dessa 1800 kr. Kommer du med spridarna löst så går det lätt på under tusenlappen. | |
|
Kolla med Bosch dom gör rent dessa billigare(med ultrareng.) eller ta kontakt med någon firma som håller på med dieselmotorer de har säkert ultrarengöringsgrejjer... jag tog kontakt med en sådan verkstad i Karlstad de tog 100:- per spridare de blev som nya!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.