|
|
|
|---|---|
|
Tja! Är gammal ägare av 540 e39 som tyvärr är på skroten. Numera kör jag en 528 e39, & gillar inte prestandanedköpet! Har skaffat ett B50insug & har på g ett S50 grenrör, men min fråga är ang. strokning. Är det någon som gett sig in på lite experiment & vet om man kan kombinera ihop vevar/stakar från B50/B54 osv? 525TDi? Vill helst inte borra blocket, då hissar jag hellre ner en s50/s52 motor i den. Inga kommentarer om div. kompressorkit, för det kommer åxå så småningom =) Vill ha en stabil sugmotor att bygga på! | |
| M52 menar jag såklart, inte B52! | |
|
Vevaxeln från M54B30 ska passa säger folk på Engelska forum. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Vet du vad det är för slag på den? |
|
|
89,6mm mot 84mm i din nuvarande motor. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Då ger det mig 3 liter med andra ord. Det där låter väldigt intressant! Är stakarna lika? Kolvarna bör vara det, förrutom möjligtvis kolvtopparna? |
|
|
Vet tyvärr inte mycket mer än det jag redan har skrivit. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Tack för hjälpen ändå, det var guld värt. Har du möjligtvis adressen till det Engelska forumet, så jag kan söka lite där med? |
|
|
Det var på denna sidan jag hittade det, Länk // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
| Thanx, mate! | |
|
Du behöver 3mm kortare vevstakar om du ska använda dina kolvar. Eller lär du ha kolvar/stakar/vev från M54 |
|
|
Är det bara att smacka rätt i annars då? Svänghjul, givare? Hur mkt går en beggad vev på mellan tummen & pekisen? |
|
|
Här finns en del info: Länk /// Kristian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.