|
|
|
|---|---|
marchiando |
På Onsdag kommer äntligen min nya bil. En 523 E60.... Jag har aldrig ägt en 5-serie förut och undrar nu om ni tror att jag kommer att bli nöjd trots motor effekten? |
|
Hej Har varit och provat 523:an och tror nog att du blir nöjd. En av de skönaste och tystaste bilarna jag har provat iallafall. |
|
|
Så länge inte bilen är påtagligt slö (och det är absolut inte en 523) tycker jag inte motoreffekten spelar någon roll för hur mycket jag uppskattar en bil. Desto viktigare är det med körglädje, dynamik, kvalitet, komfort och design/utförande. Bara för att en bil har en massa ös under huven finns det inget som säger att det är en trevlig bil... Ta en Audi S6 till exempel: Snabb så det räcker och blir över, men varken underhållande eller bekväm (understyrd, tung, automatlåda, ful, stötig)... **Gäsp** Om du har samma preferensramar som jag så är jag säker på att du kommer att bli alldeles utomordentligt nöjd med 523:an! Mvh Chrille |
|
Ragemannen |
kanon bil, så klart du blir nöjd. Provade just 525:an och den var riktigt fin men jag får behålla min 523 ett tag till. |
|
Är det instegs modellen på e60 eller finns 520 kvar?? Antalet Hk?? |
|
Axel |
Nix 523 ersätter 520. MVH Axel Bromsen är fartens värsta fiende. |
|
Dutta: 5-serien sedan/touring 2005: 523i 177 hk 525i/xi 218 hk 530i/xi 258 hk 545i 333 hk 525d 177 hk 530d 218 hk 535d 272 hk //Chrille |
|
| Egentligen är det ju en nedtrimmad 525 med samma cylindervolym. Att de döper den 523 är ju bara ett marknadsföringstrick. Mkt motor för pengarna och kul att de gått tillbaka till 523 som modellbeteckning. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.