|
|
|
|---|---|
|
hur ska jag göra för att undvika ränder eller annat skit när jag ska lacka om? Har mindre skador på tex framskärmen, mitt på, ca 4cm lång och 1 cm hög. Sedan finns det ju lite stensprutskador nere vid framskärmarna mm. Så jag har har org lack på burk och klarlack. tips mottages. Läste på forumet om lackning om gjordes på den gröna bilen, men mina skador är inte så stora. *BAWORAK* | |
|
Inte maskera utan skilj av så gott det går, sedan får du rubba ut det nylackade så det blir så bra som möjligt, men vänta länge med det. Jag gjorde så på farsans och det var faktiskt väldigt bra! Bästa är såklart om du lämnar in och lackar om hela framskärmen, men testa först, det är ganska kul :) |
|
|
Hur ska man kunna skilja av utan att makera? Vill ju inte ha lackspray på det fina, utan bara där det är mindre snyggt i dagsläget. *BAWORAK* |
|
|
man brukar vika en tejpbit på längden så att det sticker upp runtom där man ska maskera, då blir det inte lika skarp kant som om man tejpar hela direkt mot, jävligt svårt å förklara, men de är ett bra sätt |
|
|
ett sätt är att ta en kartongbit som du håller där du vill ha en kant, håll den med ena handen och låt den följa burken när du sprayar...grejen är ju som det sagts här att du vill INTE ha en skarp kant, utan en mjukare kant som du lättare kan polera ut... MVH Johan K |
|
|
Ok, tror jag fattar nu. Det blir alltså lite luft under tejpen, och när man sprutar så kommer det komma in lite där under kansten alltså eller? Hur många ggr och hur mycket ska man spruta på? När ska man lägga på klarlacken? Tack på förhand *BAWORAK* |
|
| Du ska spruta tills du får jämn o fin färg men det får inte droppa. Typ 4-6 gånger och sen direkt ska du spruta klarlacken. | |
|
Ok, Tack för tipsen. *BAWORAK* |
|
bustorp |
Hör med en lackerare. Dom maskerar aldrig en bättring annat än i ev.veck eller andra skarvar utan dimmar ut lacken o rubbar ut övergångarna. Ju mer maskering desto större risk för synliga kanter. "Ödmjukhet inför kunskapen" |
|
Köp "äkta" billack o spruta på den med en "airbrush" så slipper du maskera...Har för mig att Biltema säljer "airbrush-penslar"... |
|
|
Ok, förtår, grejjen är att bättringen jag vill göra inte är så stor, och jag känner att risken är stor att jag sprutar på ett för stort område om jag inte skulle maskera alls. Men kanske kan jag maskera en bra bit ovanför och "försöka" dimma ut eller? *BAWORAK* |
|
| träna på en annan yta först så märker du | |
| Dawwe: Det var ett riktigt hett tips! Jag var inne på Biltema häromdagen och såg den airbrush du pratar om, funderade faktiskt på att köpa en men vågade inte. Har du testat den eller någon liknande produkt? | |
|
Krilleman: Nope jag har ej testat själv,vare sig tekniken eller "airbrushen" från Biltema,men vet att ett rekondproffs som håller till nånstans mitt inne i Sthlm city vid Gallerian använder sig av denna teknik när han ska laga mindre skador...Resultatet blir osynligt enligt de som har sett... Så om man "övar" lite på själva tekniken så... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.