|
|
|
|---|---|
|
Hej, Köpte 4 st "nya M5" Replika fälgar från en firma i Sverige, efter ca 2 v så upptäckte jag att lacken har släpt i ca 7-8 mm i diameter på fälgsidan pga förmodligen stenskott (???). Detta har hänt på två platser i två olika fälgar. Är detta normalt ? skall stenskott orsaka detta på på en så stor yta? har haft original 16" fälgar under 6 år och aldrig sett fenomenet. Jag förstår att repika fälgar har "sämre" beläggning mm, skall jag reklamera eller leva med det? Stort tack på förhand! george | |
|
Reklamera och kräv pengarna åter skulle jag gjort utan att tveka. Är firman seriös så komemr dom åtgärda felet. Lycka till Asken |
|
|
Fälgarna måste väl ha garanti, klart du skall kräva att de byts ut. Mvh |
|
|
George: En fråga.. är det "e60 m5-fälgar" som du beställt från Bil & Motor i Taberg? BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
| jag har sådana fälgar oxså! har inga problem med lacken på fälgarna!!! Men om du köper fälgar för typ 12000 me däck så kan du ju inte förvänta dig att kvaliten på fälgen är som kvaliten på fälgar för 30000!!! tråkigt ! men det är sanningen!!! Men ring till leverantören och fråga?? | |
|
Samma hände med mina ACE Monaco 18" jag hade på min Toyota. Inte en meter hade jag rullat med fälgarna, utan lacken lossnade av fälgkorset när man drog åt muttrarna på 2 fälgar. Men jag sket i det & ska högglanspolera dem istället. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.