AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
661

Byta till rostfri ljuddämp

Sn
54
Snowstorm
BMW 316i Touring -03
Hej.

Undrar om nån kunde hjälpa mig.
Jag har en 328i med orginal system men skulle vilja ha kite råare ljud ur den.
Problemet är bara att ja har ju dubbla rör til nuvarande burk och ala roster burkar ja hittat har enkel ingång.
Är det nån som har tips på hur ja skall lösa detta?

Tacksam för hjälp.

~It's not just a car, It's a lifestyle!~
finns en adapter som gör 2 till 1 så att säga, ser ut som ett y...den passar i dina båda befintliga och grenar ihop dom till ett rör som då passar i den nya dämparen...vilken biltillbehörskedja som helst kan ta hem detta om dom inte har det!

MVH
Johan K
Sn
54
Snowstorm
BMW 316i Touring -03
Allright. Ska kolla upp saken.

Hur e d annars, går det att lägga dubbla dämpare, en på båda sidorna? Nån som har testat? Mena finns d plats på högra sidan att montera en till dämp? skulle ju se fränt ut med 4-dubbla utblås =P

Länk

Så här du menar?
Om det är snyggt eller inte är ju upp till var och än. Tycker du att det är snygg så gör så, det är ju du som ska köra och pyssla om bilen. Skit i vad andra tycker.

Kan bara tillägga att bilden kommer ifrån "Varför måste dom" säger kanske vad de flesta tycker. =)

Kör hårt!
Annars skulle jag nog slänga på ett Ferrita eller Hamann sportsystem om du vill ha ett gott ljud.

MVH
Sn
54
Snowstorm
BMW 316i Touring -03
Dubilidu!: Ja d va väl nått i den stilen ja funderat på. Men har en känsla av att d går att lösa lite snygare kanske. eller? =)
För d där va ju skratt retande gjort.

Vart får man billiga rostfria system nånstans?
Här jag bor vågar man int äns kolla prislappen =P

Motornord tar väl ca:4500:- för ett Ferrita ifrån Katten och bakåt har jag för mig. Prisvärt!

MVH
Hej!

Supersprint, Sebring, Ansa och liknande har väl alla rostfria dämpare i sortimentet. Dessa dämpare byggs med originalmåtten från din bil, så de passar rakt av, ser bättre ut o låter goare...själv ska jag satsa på en Ansa-dämpare(av den enkla anledningen att de andra bojkottar tillverkning till min gamla bil).

Supersprint hittar du iaf på www.bildelsimporten.nu och www.forza.se

Lycka till!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.